Egyéb érdekességek...rólam

2012. augusztus 12., vasárnap

Tönkölykenyér tökmaggal...

Tönkölykenyér tökmaggal 1.



...100%-ban teljes kiőrlésű lisztből készült kenyér, felturbózva egy kis öregtésztával, a házi krémsajt készítésekor visszamaradt savóval, és egy kevés tökmaggal. Inzulin rezisztenciával, hiperinzulémiával, cukorbetegséggel küzdők, egészséges életmódot követők bátran fogyasszák!A vércukorszintet lassan emeli. Az aktuális kedvencem!



Hozzávalók:


  • 270 ml natúr joghurt
  • 30 ml savó vagy víz
  • 2 ek. olívaolaj
  • 1 kk. só
  • 1 tk. méz
  • 35 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt
  • 15 dkg öregtészta Graham lisztből
  • 10 dkg Graham liszt
  • 1,5 dkg friss élesztő


továbbá:


  • 8 dkg tökmag, durvára vágva



Tönkölykenyér tökmaggal 2.


Elkészítése:




A hozzávalókat a fenti sorrendben a kenyérsütőgépem üstjébe tettem. 1,5 órás "dagasztás-kelesztés" programra kapcsoltam. Figyeltem közben a tészta állagát, ha megkívánja egy kevés vízzel vagy liszttel lehet rajta igazítani. Miután a tészta megkelt, lisztezett deszkán alaposan átdolgoztam, kinyomkodtam belőle a levegőt. Beledolgoztam az aprított tökmagot. Formáztam. Egy közepes méretű jénai tálat kibéleltem sütőpapírral, belepottyantottam a tésztát, kereszt alakban bevágtam a tetejét. Langyos helyen hagytam, hogy ismét a duplájára keljen. A tálat sütőzacskóba tettem, a zacskóba vizet spricceltem, a száját bekötöttem. Hideg sütőben kezdtem sütni, 220°C-on sült nagyjából 40 percig. Akkor jó, ha szép piros a teteje, a kenyér pedig megkopogtatva kongó hangot hallat. Konyharuhába becsomagolva hagyom kihűlni, utána szeletelem. 


Tökmagolajjal meglocsolva, hozzá sajtot eszegetve, bort iszogatva...isteni!





1 megjegyzés: