Egyéb érdekességek...rólam

2012. augusztus 20., hétfő

Joghurtos lepénykenyér tk. tönkölybúza liszttel...

Joghurtos lepénykenyér tk. tönkölybúza liszttel...



... szezámmaggal, fekete köménymaggal. 




Hozzávalók:



6 lepényhez


  • 400 g tk. tönkölybúza liszt
  • 300 g sűrű natúr joghurt
  • 15 g olívaolaj
  • 1 tk. méz
  • 1,5 dkg friss élesztő
  • 1 csapott ek. só
  • 3 ek. szezámmag + a szóráshoz
  • 1 ek. fekete köménymag + a szóráshoz


Elkészítése 


A joghurtot, az olajat, a mézet, a lisztet, a sót, az élesztőt, a szezám -, és köménymagot - ebben a sorrendben - a kenyérsütőgépem üstjébe pakoltam. Dagasztás-kelesztés programra kapcsoltam. Közepesen lágy, jól formázható tésztát dagasztattam. Ha szükséges egy kevés liszttel, joghurttal lehet korrigálni az állagán. Miután a tészta a duplájára kelt, 6 részre osztottam. 6 mm vastag köröket formáztam. Sütőpapíros tepsire téve mindegyiket lekentem vízzel, megszórtam szezám-, és köménymaggal. Langyos helyen, letakarva megint duplájára keltek, aztán mentek 20 percre a 220°C-ra előmelegített sütőbe.



Ihlet: Flatcat


Nosztalgia:









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése