Egyéb érdekességek...rólam

2011. december 31., szombat

Sajtos rúd...





...a legjobb, és ezt most túlzások nélkül mondom! Kisjány koromban a nagymamám barátnőjénél annyira klassz, omlós sajtos rudakat ettem - a receptet sajnos nem tudtam tőle elkérni, azóta keresem a "best of" sajtos rúd receptjét. Latsiánál láttam ezeket a rudacskákat, gondoltam, elkészítem őket Szilveszterre. Nos, kérem szépen, ezek a ropogtanivalók olyanok, amilyeneket annak idején a nagymamám barátnőjénél kóstoltam. Omlósak, csak úgy olvadnak a számban. Viszont kénytelen vagyok csak szőkőévente egyszer sütni belőlük, mert annyira, de annyira jók, hogy egyiket a másik után toljuk befelé: szóval,  nem lehet velük leállni! :-DD Dupla adagnak senki neki ne álljon, kezdetnek mindjárt triplát javaslok, főleg, ha társaságba viszi az ember jánya. :-) El fog fogyni minden egyes darab, garatálom! :-DD


Ezzel kívánok minden kedves olvasómnak Sikerekben Gazdag, Boldog Új Esztendőt!



Latsia! Neked pedig nagyon köszönöm! :-D


Hozzávalók:

  • 40 dkg liszt
  • 6 ek. tejföl
  • 1 ek. só
  • 20-25 dkg sajt, lereszelve (fele lehet füstölt)
  • 30 dkg margarin vagy vaj


Elkészítése:


A lisztet a margarinnal elmorzsoltam, a sajt felét a tésztába tettem, a sóval és a tejföllel összedolgoztam. Ha a tészta megkívánja, még 1 ek. tejfölt tegyünk bele. Pihentetés nélkül kinyújtottam, kb. 1,5 cm vajtagra. Derelyevágóval kb. 1,5 cm széles, 7-8 cm hosszú csíkokra vágtam. A tetejüket megkentem felvert tojással, megszórtam a maradék sajttal. 180°C-on kb. 15-20 perc alatt sülnek meg.


Forrás: Latsia konyhája

3 megjegyzés:

  1. Ezt majd jó lesz ropogtatni Szilveszterkor.
    BUÉK!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Mézi!
    Köszönöm a sok finom receptet (vagy inkább finomnak ígérkező étel receptjét)!
    Sütés-főzésben gazdag boldog új évet kívánok!

    VálaszTörlés