Egyéb érdekességek...rólam

2011. szeptember 14., szerda

Mexikói chilis tekercs



Írtam már korábban is, hogy rajongok a külföldi konyhákért, legyen az olasz, francia, mexikói. Ha mexikóira vágyunk, biztos, hogy ezt a mexikói chilis tekercset készítem, mert mindenki nagyon szereti. Saját magam sütöm a tortillát - újabban már Egy csipet receptje alapján -, amíg az sül, megfő a ragu, és már lehet is enni. Pillanatok alatt elkészül, végtelenül egyszerű, nagyon kiadós étel, nem utolsó sorban pedig nagyon finom!


Hozzávalók:


a chili con carnehoz:


  • 3 db újhagyma
  • 2 közepes méretű lilahagyma
  • 80 dkg darált hús
  • 2 doboz hámozott paradicsom konzerv
  • 2 doboz vörösbab konzerv
  • néhány ek.olaj
  • 3 tk. cayenne bors
  • ízlés szerint szárított chilipehely
  • 1 kisebb marék friss oreganó, felaprítva
  • 1 tk. fahéj

továbbá:

  • tortilla
  • reszelt sajt pl. cheddar
  • tejföl
  • zöld saláta (pl. rukkola vagy jégsaláta)

Elkészítése:


A hagymát megpucoltam, felaprítottam, olajon megpirítottam. Hozzáadtam a darált húst, amit fehéredésig pirítottam. Ezután tettem bele a paradicsomot, a babot, ízlés szerint a fűszereket. A paradicsomokat szétnyomkodtam, ha szükséges egy kevés vizet önthetünk rá. Nagyjából 15-20 percig főztem, majd tálba szedtem. Tálaláskor a tortillát tányérra fektettem, szedtem rá egy kevés ragut, megszórtam salátával, sajttal, legvégül meglocsoltam tejföllel. 


Forrás: Stahl Judit receptje


2 megjegyzés:

  1. Fini lehet nagyon!Kukorica liszttel még nem készítettem a tortillát, pedig úgy az igazi!Szép sárga lett tőle a színe.

    VálaszTörlés