Egyéb érdekességek...rólam

2011. június 19., vasárnap

Házi zöldfűszeres krémsajt



Szerintem nincs is jobb annál, mint amikor az ember lánya friss bagett szeletekre házi zöldfűszeres krémsajtot ken, és jól megeszegeti. Azt hihetnénk, hogy az elkészítése nagy ördöngösség, pedig nem így van. Nem vagyok egy mesterszakács, sőt inkább úgy fogalmaznék, hogy most tanulgatok sütni-főzni, de nekem is elsőre sikerült elkészíteni. Azóta pedig nem tudjuk megunni. De nem ám! És amellett hogy isteni az íze, nincs tele "E-vitaminokkal", adalékanyagokkal, sokkal olcsóbb, mintha a boltban vennénk meg, ráadásul úgy ízesítjük, ahogy éppen kedvünk szottyan rá. Remek reggelire, vacsira, grillezéshez, vendégek fogadására...és még sorolhatnám. Egyik kedvencem ez az új fokhagymás, petrezselymes, snidlinges változat, egyszerűen nem tudom megunni, és soha nem tudok belőle eleget készíteni. Érdemes kipróbálni, nem fogtok benne csalódni!!! :-DD


Hozzávalók:


  • 2 x 450 g 20%-os tejföl
  • 2 x 125 g natúr joghurt (light nem jó!)
  • gézlap vagy organza stb. a csepegtetéshez
  • egy nagyobb edény, amibe a savó lefolyik
  • közepes méretű szűrő

a zöld fűszerekhez:


  • 4-5 db új fokhagyma; a zöld szára is
  • 2-3 evőkanál snidling
  • 1 kisebb csokor petrezselyem
  • frissen őrölt fekete bors

Elkészítése:



A tálunk fölé helyezzük a szűrőt, abba pedig a gézdarabot, ebbe öntsük a tejfölt és a joghurtot, de ne keverjük őket össze.Tegyük hűtőbe, majd hagyjuk lecsepegni a savót, néha öntsük le. Én most egy napig hagytam csepegni, hogy egy kicsit lágyabb krémet kapjak. A savót egy befőttes üvegbe öntöttem, majd hűtőbe tettem, később, ha kelt tésztát készítek, felhasználom. A snidlinget, a petrezselymet és a fokhagymát felaprítom, és a krémbe keverem. Sózom, borsozom, egy éjszakára hűtőbe teszem, hogy az ízek összeérjenek. 


Forrás: Nők Lapja Konyha 2011. márciusi szám

6 megjegyzés:

  1. Én is szeretem és guszta is!

    VálaszTörlés
  2. Én már 10 éve készítem ezt a finomságot, különböző ízesítéssel.
    Máshol is olvastam már a receptet, de nem egészen tudom miért nem lehet összekeverni, ha a végén úgyis össze van keverve.
    Én varrtam hozzá egy kis háromszög alakú zsákot, abba teszem bele a hozzávalókat.
    Épp tegnap készítettem görög joghurttal, isteni finom lett, sok kaporral és snidlinggel.
    http://blogol.hu/comment.php?log=2628756

    VálaszTörlés
  3. Imádom ezekete az isteni túrós kencéket

    VálaszTörlés
  4. Nekem a kapros, fokhagymás a kedvencem, egy vagonnal meg tudok enni belőle.

    VálaszTörlés
  5. Isteni finom lett! :)
    Méziboy

    VálaszTörlés
  6. Mézigörl!

    vittem ezt a receptet is a fagylalthoz! köszi!
    és jól jön máshoz is!! köszönöm!!

    VálaszTörlés