Egyéb érdekességek...rólam

2011. május 2., hétfő

Olasz hagymaleves





Korábban megígértem, hogy sokkal több leves és főétel fog a blogra kerülni. Mivel az ígéret szép szó..., ezért először az a leves jöjjön, amibe Bill Granger Most te főzz! című könyvének első átlapozásakor beleszerettem. Nem kell hozzá konyhaművésznek lenni, kb. 30 perc alatt összedobható, és nagyon laktató. Ma csak ezt a levest készítettem, de rögtön hozzágondoltam egy brokkolis pennét, desszertnek pedig egy kis tiramisut. Ahh, de nem is ragozom tovább...oda vagyok ezért a levesért! :-DD 

Hozzávalók:


4 személyre

  • 60 ml extra szűz olívaolaj
  • 3 g zúzott fokhagyma
  • 6 fej szeletelt hagyma
  • tengeri só
  • 2 tk. morzsolt oregánó
  • 2-3 ek. balzsamecet
  • 1 l tyúkhúsleves

a tálaláshoz:

  • 4 szelet ciabatta kenyér (nálam frissen sült, tésztájában is sajtos bagett)
  • 150 g Fontina vagy más, olvadós sajt
  • frissen őrölt bors
  • petrezselyem

Elkészítése:


Nagy lábosban megforrósítjuk az olajat, és üvegesre pároljuk a zúzott fokhagymát. Hozzáadjuk a szeletelt hagymát, megsózzuk, és kb. 7 percig főzzük. Fedő alatt, kis lángon, kb. 25 perc alatt aranysárgára pirítjuk.

Morzsolt oregánóval és balzsamecettel ízesítjük. Addig főzzük, amíg az ecet el nem párolog. Felöntjük a levessel, és 10 percig főzzük (ha le akarjuk fagyasztani a levest, akkor ennél a pontnál kell abbahagyni a főzést).

A hagymalevest tűzálló tálkákba kanalazzuk, ráfektetünk 1-1 szelet bagettet, és ráfektetünk 1-1- vékony szelet sajtot. Grillsütőbe toljuk, és addig grillezzük, amíg a sajt el nem olvad. Frissen őrölt borssal és apróra vágott petrezselyemmel megszórva tálaljuk.


Forrás: Bill Granger: Most te főzz!

    7 megjegyzés:

    1. leves grillezve? hmmm...elgondolkodtató.
      megyek egy adagért, de ne mondd, hogy nincs. mert akkor addig időzöm, míg újból készíted.

      VálaszTörlés
    2. 4GYerek! Maradt még bőven, úgyhogy jöhetsz családostul! :-D Igen, grillezve, de csak addig, amíg a sajt ráolvad! Isteni ám! :-D Füstölt sajttal is fantasztikus, apum meg még tejfölt is kevert bele. :-D

      VálaszTörlés
    3. Először azt hittem rossz helyen járok:-)))
      Nagyon jó lett a blogod.
      Isteni a leves és az a kis lábos, mit nem adnék érte:-))

      VálaszTörlés
    4. Finom lehet!Én is így jártam, mint Gesztenye!Szuper lett az új dizájn!:-)No és a levesről már ne is beszéljünk!

      VálaszTörlés
    5. Szívesen bevállalnám most azonnal! Nagyon jól hangzik!!!

      VálaszTörlés
    6. Micsoda új ruha, nagyon jó, a leves meg pláne.:-))

      VálaszTörlés