Egyéb érdekességek...rólam

2011. május 7., szombat

Barackos Charlotte-torta



A Ms. Poppytól ellesett piskóta tekercsekből Charlotte-tortát sütöttem még Húsvétkor. Be kell, hogy valljam, még soha nem készítettem ilyen tortát, mert nem mertem rá vállalkozni: gondoltam nehéz elkészíteni. Aztán végül is nagy nehezen rászántam magam, és pozitívan csalódtam. Annak ellenére, hogy a piskótatekercsek megsütése miatt elég időigényes, ez egy nagyon könnyen elkészíthető torta. Ami a legfőbb, hogy elképesztően könnyed, finom. Már alig várom az eperszezont, hogy epres-mascarponés változatban is elkészíthessem. :-))


Hozzávalók:


  • 2 db 6 tojásos piskótatekercs baracklekvárral töltve
  • 500 g túró
  • 2 dl tejszín
  • 1 cs habfixáló
  • 1 cs zselatin fix
  • 1 citrom reszelt héja
  • ízlés szerint baracklekvár (lehet méz is)
  • 1 nagy üveg őszibarack befőtt
  • tejszínhab és cukorgyöngy a díszítéshez




Elkészítése:


A piskótatekercseket az itt leírt módon elkészítjük, majd 7 mm-es vastagságú szeleteket vágunk.

A túrót villával áttörjük, a tejszínhabot a habfixálóval felverjük, ezután a kettőt összeforgatjuk. Ízlész szerint ízesítjük baracklekvárral, citromhéjjal. Az őszibarackokat (az üveg 3/4-ét, a maradék 1/4 a díszítéshez kell) kockákra vágjuk és a túrókrémbe forgatjuk.

Egy jénai tálat kibélelünk folpackkal, egyenletesen kirakjuk a piskótával. A túrós masszába keverjük a zselatint, majd az egészet a piskótára öntjük, elsimítjuk. A tetejét kirakjuk a maradék piskóta tekercsekkel, kicsit lenyomkodjuk. Egy éjszakára hűtőbe tesszük, másnap egy tortatartó tálra borítjuk, lehúzzuk róla a folpackot, majd elképzelésünk szerint tejszínhabbal, őszibarackkal, cukorgyöngyökkel díszítjük.

9 megjegyzés: