Egyéb érdekességek...rólam

2011. március 23., szerda

VKF. 41. forduló - második összefoglaló

11. Ízlésszindróma nem egy rendszeres mézfogyasztó, viszont pár éve már nagyon szereti a mézet. Gyermekkorában egyáltalán nem evett, sőt egy nagyobb gyomorrontása után még az is felmerült, hogy allergiás rá. Így aztán erős ellenérzései voltak a méz irányában, ráadásul még az ízét is rossznak találta. Néhány év elteltével azonban megnyalogatta a mézet, és csodák csodájára nem lett tőle semmi baja. Végül aztán rájött, hogy nem allergiás rá, és boldogan ette a mézes - vajas kenyeret. :-DD

Nézzétek milyen guszta, egészséges mézes-zabpelyhes polentagombócokat talált ki erre a fordulóra!!! Bizony én sem tiltakoznék, ha felém gurulhatna egy-két gombócka!:-D




12. Ildy bloggerína kartársnő (Egy konyha) sem volt rest ebben a fordulóban, mivel egy tartalmas, különleges ízvilágú mézes, csípős lencselevessel és egy banános, csokis rizskochhal is készült. 





Mesés ízkombináció és kivitelezés! :-D

13. Családi tűzhely a "nagy utazásra" olyan nasit készített, ami ébren tartja, kézre áll, nem morzsálódik, feldobja az elcsigázott testet, lelket, és nem utolsó sorban finom. Kávés-mézes keksze lett a végeredmény, ami teljes mértékben megfelelt a VKF. 41. fordulója elvárásainak. Náluk jelesre vizsgázott!  :-DD




14. Tücsökbogár a VKF. előző fordulójának háziasszonya szerint nagyon feladtam nektek a leckét! :-DD Végül azért a feladat mégsem fogott ki rajta: isteni finom, ropogós csirkeszárnyakat sütött erre az alkalomra. A lányainak pedig annyira ízlett ez az étel, hogy még másnap is ezt készítették anyukájukkal ebédre. :-D




Ugye milyen szuperül néznek ki ezek a csirkeszárnyak??? Már a gondolatuktól is megéhezem...

15. Béres Andinak sincsen blogja, de imád főzni, így mindenképpen be szeretett volna nevezni erre a fordulóra. Egy csodás tejszínes mustáros húst főzött, amit az alábbi módon készített el.




Hozzávalók:

  • 50dkg csirkemell vagy sertéstarja csíkokra vágva
  • 1 fej hagyma
  • 3 dl tejszín
  • 1 evőkanál liszt
  • 4 evőkanál mustár
  • 2 evőkanál méz
  • só,bors
  • olaj

A húst csíkokra vágom. A hagymát megpucolom és finomra vágom. Egy teflon serpenyőben olajat hevítek és a hagymát üvegesre párolom. Hozzáteszem a húst sózom, borsozom és a mézet is beleteszem, megsütöm.
A tejszínt elkeverem a mustárral és a liszttel csomómentesre. Ha kész húshoz adom és forralok rajta egyet.
Tésztával, nokedlivel, tarhonyával tálalható.

Én már ki is próbáltam! Isteni lett! :-DD

16. Szamóca (Mit főzzek holnap?) is szorgos volt ebben a fordulóban. Először ezt a mézes muffint sütötte, amelyet a vállalkozó kedvűek még ízesebbé tehetnek egy kis mézes fűszerkeverékkel, kandírozott naranccsal, vagy diófélékkel.



Végül annyira belelendült a sütésbe, hogy ezt a mézes szeletet is elkészítette. Ugye milyen eszméletlenül jól néznek ki? :-DD




17. Szemirámisz nagyon megörült a VKF kiírásnak, egy csomó recept forgott is a buksijában... Aztán oly sűrűek lettek a napjai, hogy el is felejtkezett róla. Az utolsó nap vette észre, hogy - ajajaj- hamarosan lejár a határidő. De aztán gondolt egyet, nem hagyta magát,  és erre a gyorsan elkészíthető, ínycsiklandozó mézes dióval és aszalt szilvával töltött körtére esett a választása.




Szemirámisz! Nagyon örülök, hogy úgy döntöttél, elkészíted ezt a finomságot. Annyira meggyőztél, hogy én is el fogom készíteni ! :-D

18. Foncsi (Bisztró az álom szélén) szerintem - a maga 15 évével - a VKF. 41. fordulójának legfiatalabb pályázója, aki ezekkel az ámulatba ejtő mézes-levendulás madeleine-ket nevezte be a fordulóra. Vajtól ropogós külső után illatos, puha belső, átitatva a levendula frissességével és a méz aromájával. Máskor is készíteni fog ilyet - étcsokiba mártva, levendulavirággal megszórva. :) 




Foncsi! Tényleg le a kalappal előtted! :-D


19. Erika (Pinkcsoki) is - aki egyébként elég bevállalós - szereti a mézet, mindenben el tudja képzelni, ezért máris belecsurgatta ebbe a diókrémes bonbonba, amit rozmaringgal ízesített, és amelyet még sosem evett-készített.

Én is nagyon szeretem a dióbonbont, igaz még rozmaringgal nem próbáltam, de szerintem is remek ötlet! 



20. Colors in the kitchen is nagyon szereti a mézet, főleg bundáskenyérre kenve. Besztercén a nagyija nem sózta a bundáskenyeret, ehhez pedig tökéletesen passzolt a méz. Imádta, ahogy olvad a meleg bundáskenyéren, és lecsöpög a tányérra. :-D A méz igazán méltó helyet kapott ezekben a mézes reformfalatokban is.

Imádnám ezeket az aprósütiket! :-D Bár, biztos, nem marad belőlük egy morzsa sem?! :-D  




21. Anita (Kávé és csokoládé) egy egészséges nyalánksággal készült, melynek ötletét a 101 csábító desszert- Kipróbált és bevált receptek c. kötetből leste el.Egyszerű és nagyszerű sült gyümölcseivel, mézes boros öntetével szerintem bárkit le tudna venni a lábáról! Ti is így gondoljátok??? :-D



8 megjegyzés:

  1. Köszönöm szépen a lehetőséget! Gratulálok az itt látható ételek készítőinek! :)

    VálaszTörlés
  2. Az lehet, hogy én elvesztem az éterben? Mert nem látom))-:, pedig küldtem

    VálaszTörlés
  3. Max! Nem vesztél el, ma még lesz egy forduló!:-D

    Tücsök! :-D

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm a lehetőséget!
    Jó volt valami újjal előrukkolni, és ezt a játéknak köszönhettem.

    VálaszTörlés
  5. Oks, megnyugodtam! Nem küldtél sms-t!

    VálaszTörlés
  6. Max! Tudom, nem felejtettem el, csak egy kicsit el vagyok havazva! Este írok mélt! :-)

    Erika! Szívesen! :-DDD

    VálaszTörlés
  7. Hát nagyon szuper receptek jöttek össze ámulok és bámulok:))hát még több mézet kell ennem:)))

    VálaszTörlés
  8. Köszönjük az összefoglalót, nagyon kedveseket írtál, jólesett szerintem mindenkinek :)
    Fogadd szeretettel cserébe ezt a jó szót: http://ilikekonyha.blogspot.com/2011/03/egy-jo-szo.html

    VálaszTörlés