Egyéb érdekességek...rólam

2011. március 22., kedd

VKF. 41. forduló - első összefoglaló


Eltelt egy hónap, hivatalosan is befejeződött a VKF. 41. fordulója, melynek témája nem is lehetett más, mint a méz.


Miért is a mézet választottam:  mert  


"...a méz csupa napsugár és napfény, amire az ember egészségének nagy szüksége van."

(Ignácz Sándor, 1943) 



Azért, hogy ne legyen olyan egyszerű a dolgotok, több feltételt is szabtam nektek:

  • Ha cukrot is tartalmazna az általatok választott étel, akkor annak aránya nem lehet több, mint a mézé.
  • Ezen kívül új, ötletes recepteket vártam és kértem, hogy közismert, régi recepteket ne küldjetek (pl.  mézes zserbó, mézes krémes stb.).
  • Az utolsó kikötés pedig az volt, hogy a nevezett ételeket a határidő lejárta előtti utolsó héten (2011. március 14 és 20 között) tegyétek közzé. A notórius késők kaptak még 2 napot.

Nagyon köszönöm, hogy ennyien játszottatok!!! :-DD Velem együtt összesen 36 pályázó volt jobbnál jobb receptekkel, ezért a összefoglalókat 3 részre osztottam. A receptek vegyesen szerepelnek, Trendo kivételével nagyjából érkezési sorrendben.


Még egyszer köszönöm, hogy velem játszottatok, és hogy veletek játszhattam! :-DD

Most pedig következzenek az általatok készített mézes finomságok! :-D


1. Trendo a Gastrodamustól grillezett mézes nektarinnal készült, az ő szavait idézném legelőször.





Bánkódik barátném,
a kis Szonja,
mert nincs a nektarinnak
most bizony szezonja….
Hiába jön vendégül
holnap egy angol Earl,
potyára hirdet versenyt
szegény Mézigörl!

A kedvenc finomság
sajnos elmarad,
pedig grillezett barackra
vár a had,
de a hársméz, balzsamecet,
a fűszerek garmada
parlagon hever, haver,
hiszen az Armada
sem hoz kopasz barackot!

-Csináljak más desszertet,
valami vackot? -
kérdi búsan Szonja,
ki már nagyon unja
megszokott, kommersz
mézes krémesét…
(de most mennem kell,
majd máskor folytatom
talán e rémmesét)


Képzeljétek el, milyen megtiszteltetés ért - nem tudtam veletek nem megosztani :-DDD!!! Trendo a VKF. 41. fordulója sikeres lebonyolításának emlékére elküldte nekem a Méheimhez című versét, és megengedte, hogy a blogomon közzé tegyem! Kedves Trendo! Még egyszer köszönöm a kedvességedet, és ezt a gyönyörű verset!


Méheimhez

Kaptár zümmögői, ébredjetek,
hisz felkelt már a Nap!
A harmat ezernyi csillogó cseppje
páraként szállong és felhővé dagad…

Kapjatok szárnyra, zümmögők,
a virágos rét már integet,
várnak a szirmok ezrei,
ezt kihagyni nem lehet!

A napraforgó úgy virít,
mint körtáncban szép leány,
és csábosan kínálja bájait
repce és vaddohány.

Fűszeres illatok lengenek,
kosárkátok a nektártól nehéz;
megtelnek a viaszlépek sejtjei,
gyűlik télidőre az aranysárga méz.



2. Vasas Nóra Mézes piskótatekercset sütött mézespuszedlis krémmel. Mivel neki nincsen blogja, ezért én írom le nektek, hogyan is készítette ezt a finomságot.



Hozzávalók a piskótához:

6 tojássárgáját 15 dkg mézzel habosra keverünk .8 dkg liszt ,1/2 csomag sütőpor és 2 dkg kakaó keverékét is belekeverjük.Legvégül a 6 tojás habját adjuk hozzá. Nagyméretű sütőpapírral borított sütőlemezen sütjük 180 °C.on kb. 15-20 percig. Vigyázni kell, hogy meg ne égjen. Még melegen vizezett konyharuhán felcsavarjuk, kihűtjük. Addig elkészítjük a krémet.

Hozzávalók a krémhez:

  • 1 csomag mézes puszedli
  • 1,5 dl tej
  • 15 dkg Ráma margarin
  • pici mézesfüszerkeverék
  • 2 evőkanál méz
  • 1 kiskanál vaniliaroma

A mézespuszedlit aprítóban finomra őröljük ,hozzáöntjük a vanília aromás tejet. A puha margarint a mézzel és a mézes fűszerkeverékkel habosra keverjük. A habos margarinhoz hozzáadjuk a puszedlit, és krémmé keverjük.Vigyázni kell, mert ha túlkeverem szemcsés lesz! (Valószínű nekem az lett egy kicsit,de az ízén nem rontott semmit). A kihült piskótára kenjük és ismét felcsavarjuk. Alaposan lehűtöm a hűtőszekrényben.

3. InfoKata a mézes évek emlékére, házassági évfordulóra egy ínycsiklandozó mézes tortával készített.




4. Erinacea, a Praliné Paradicsom lelkes írója egy új formát szeretett volna kipróbálni, valami olyat, ami még addig nem szerepelt a blogján. Eszébe jutott, hogy a Verától kapott szuper óriásbonbonok mintájára ő is befoghatná a szilikon muffinsütőt, és készíthetne benne tallérokat - kis, lapos, töltött korongocskákat a Mozart-tallér példáját követve. A tölteléknél pedig valami mézesben gondolkozott, hiszen én, mint a VKF. 41. fordulójának háziasszonya ilyen recepteket kértem :-DDD A méz az isteni házi ágyas szilvapálinkánál szerinte nem is kerülhetett volna jobb helyre: ebben a keverékben áztatta három napig a puha aszalt szilva-szemeket. A mézes-pálinkás aszaltszilva-krémet pedig marcipánlapok közé töltötte, és így került a roppanós tallérba! Íme Erinacea mézes pálinkás - szilvás tallérja...




Erinacea oly szorgos volt, mint egy méhecske, és egy áfonyás - fehércsokis krémmel töltött pralinéval is nevezett a VKF-re. Ugye milyen guszták??? Az ízüket csak elképzelni tudom...isteniek lehetnek?! nyammm :-DDD




5. Bianka (Kiskonyhám ízei) nagy bajban volt, mert szerinte nagy feladat elé állítottalak titeket. Ha méz, akkor neki egyből a mézeskalács és társai jutnak eszébe, meg nem is nagy mézevők. Szerinte a mézes, fahéjas panna cottája nem egy szuper kreáció, de legalább finom. 

Én bizony megcáfolnám Bianka állítását, mert a panna cottája engem lenyűgözött! :-D Szerintem egy étel attól, hogy egyszerű, még lehet nagyszerű. Bizony, bizony Bianka, megkóstolnám azt a mézes, fahéjas panna cottát!!! Ki is fogom próbálni, de még mennyire, hogy ki! :-DD





6. Citromhab is nagyon szereti a mézet, főleg önállóan, de mézes desszerteket, mézes sülteket is szívesen fogyaszt. Eredetileg más recepttel készült a VKF-re, de aztán meglátta Gesztenye joghurtos zsömléjét, és eszébe jutott, hogy neki is van ehhez hasonló zsömléje, amit már ezer éve nem sütött. Elő is kereste egy régi füzetéből, és megsütötte erre a fordulóra.

Hát nem helyesek azok a zsömik, ahogy kikukucskálnak a kosárból??? Szinte érzem az illatukat... úhhh...már bele gondolnom is veszélyes! :-DDD




7. Kata (Kata spájza) a múltkori VKF-ről sajna lecsúszott, mert a blogja akkor még elég friss volt. Ő pedig bátortalan és időhiányos, úgyhogy abból a körből kimaradt. Viszont úgy döntött, hogy a mostani fordulót megpróbálja teljesíteni, és valami újjal akart előállni. Katának elsőre egy mézes alkoholban pácolt élőlény ugrott be, bort kortyolgatván mégis a sör mellett döntött.A "nagyok" oldalait olvasgatva próbált ötleteket meríteni, és végül össze is állt a fejében a kép. :-DDD Csirkemellet, mézet, fűszereket, és citromos sört választott, hogy az étel könnyed legyen. Íme Kata Mézes-sörös csirkemelle, amit mindenkinek ajánl kipróbálásra! :-D




8. La Cucina Della Jucus is csak nemrég kezdett blogjának írásába. A VKF-re való nevezésen sem gondolkodott sokat, mivel a cukrot gyakorlatilag felváltotta a MÉZ kis háztartásukban. Szinte az összes édességet mézzel készíti, a kávét is kizárólag mézzel isszák melange formájában. Aki a blogját olvassa, tudhatja, hogy készüljön akár tejszínből, ricottából, tojással, vagy anélkül, a puding gyakran előforduló desszert náluk. Ezerféleképpen variálható, sütve, sütés nélkül, melegen, hidegen, gyümölccsel, csokival, öntettel, fagyival. Igazából bármivel kínálható, mindig jól teljesít. Ötleteinknek kizárólag a képzeletünk szabhat határt! A toszkán pudingját gránátalmás joghurttal kifejezetten a VKF-re tartogatta, ezért az elkészülte után csak később posztolta. 

ÓÓóóó, micsoda ízkombinációt hozott nekünk Jucus: aszalt gyümölcs, ricotta, málnaméz, narancs, joghurt és gránátalma. Szívesen elkanalazgatnám! És ti??? :-DDD



9. Limara (Limara péksége) ezeket a csodás levendulás-mézes briósokat gondolta ki erre a fordulóra. Az általa sütött könnyű kis kelt tésztákban fantasztikus a méz és a levendula harmóniája, így Limara mindenképpen ajánlja kipróbálásra. Aki a levendulát nem szereti, vaníliával is kombinálhatja, mert ezzel is remek párost alkot a méz.

Én kifejezetten oda vagyok a levenduláért, ugyan kelt tésztában még sosem próbáltam, de ezen briósok láttán muszáj lesz! :-DDD




10. A mai nap sereghajtójaként következek én, Mézigörl, e sorok írója, a VKF. 41. fordulójának háziasszonya. Először kölesfelfújtat készítettem mézes joghurtmártással, ami rendkívül egészséges, tápláló, sokféleképpen variálható, nem utolsó sorban pedig irtó finom. Aszalt gyümölcsökkel, mandulával, mézzel ízesítettem, és azért hogy ezeket az ízeket némiképpen ellensúlyozzam egy kicsit savanykás mézes joghurtöntettel kínáltam.




Belelendülve a VKF-re készülésbe sütöttem egy mézes diós browniet is, melynek receptjét a Csokoládés finomságok aranykönyvéből kölcsönöztem. Csokiimádóknak kötelező kipróbálni! :-DDD




A két édes után egy spárgás quiche-sel is beneveztem a fordulóra. Nagy rajongója vagyok a gyors és számtalan módon variálható quiche-seknek, legyenek akár édesek, akár sósak. :-D Annyira finom a spárgás változata is, hogy tényleg csak ajánlalni tudom! :-D




Mivel imádom a kelt tésztákat (i)s, így nem is lehetett kérdéses, hogy elkészítem ezeket a mézes minibuktákat. Mi mézzel készült vaníliaszószba tunkoltuk őket, de nagyon finomak lekvárral, csokival, nutellával megkenve! 




A sor végére pedig egy frissítő itókát szántam, melynek ötletét Jamie Oliver Egyszerűen csak főzz c. könyvéből lestem el. Mézzel és kardamommal ízesítettem, de aki nem szereti, nyugodtan hagyja ki belőle. Jól passzol hozzá helyette például a kókuszreszelék. Következzék a mangó lassi mézzel, amit Méziboy humorosan Mangó Lassie-nek (:-DDD) nevezett el.



13 megjegyzés:

  1. Mindet végignéztem, finomabbnál-finomabb ételek sorakoztak.

    VálaszTörlés
  2. Juj de jóóóó, nagyon tetszik, olyan kedves szívmelengető, hogy van mindenkihez pár kedves szavad :)

    VálaszTörlés
  3. Jó kis összefoglaló, tisztára megéheztem tőle :)

    VálaszTörlés
  4. micsoda ízorgia kérem szépen...

    VálaszTörlés
  5. Egytől egyig mind finomságos!:-)

    VálaszTörlés
  6. Ügyes vagy! :) Nagyon klassz, élvezetes összefoglalót írtál! Gratulálok mindenkinek a fantasztikus ételekhez!

    VálaszTörlés
  7. Csupa mézes finomság! Gratulálok az összefoglalóhoz, nagyon tetszett:-)

    VálaszTörlés
  8. De jó ott a receptem:-).Köszönöm...Nagyon tetszenek ezek a receptek,különösen az áfonyás - fehércsokis krémmel töltött praliné,amit elkészitettem kis változtatással...

    VálaszTörlés
  9. Ezzel be fog indulni a magyar mézfogyasztás :-))) Csuda dolgok gyűlnek szépen sorban!

    VálaszTörlés
  10. Milyen klassz kis összeállítást készítettél Mézi! :) Gratu!

    VálaszTörlés
  11. Csatlakoznék Amihoz :) gratulálok! Szép estét neked!

    VálaszTörlés
  12. Nagyon köszönöm az összefoglalót, és a jobbnál-jobb ötleteket.

    VálaszTörlés