Egyéb érdekességek...rólam

2011. február 16., szerda

Variációk baguettre II. és körözött...



Amióta szert tettem a csodás bagett fém sütőformámra, rendszeresen sütök bagettet a család nagy örömére. Ma egy újabb, magos variációt hoztam, ami szintén óriási sikert aratott nálunk. Az alaprecept ugyanaz maradt, mint amiből a legutóbbi alkalommal is kiindultam, de kiegészítettem némi len-, szezám-, és napraforgómaggal. Anyukám körözöttjét kentük a tetejére (biztos észre vettétek, imádjuk a kencéket :-D), csodás vacsora kerekedett belőle!


Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt (BL 80)
  • 2 ek. burgonyapehely
  • 1,5 tk. só
  • 0,5 dl olaj
  • kb. 1,5 dl tej
  • kb. 1,5 dl víz
  • 1 tk. méz (az eredeti receptben cukor szerepel)
  • 2 dkg friss élesztő
  • 1 csipet aszkorbinsav (az eredeti receptben nem szerepel)
  • 2, 5 ek. lenmagpehely + a tetejére
  • 2,5 ek. szezámmag + a tetejére
  • 2,5 ek. napraforgómag + a tetejére

a körözötthöz:

  • 500 g túró
  • 2-2,5 dl tejföl
  • 1 nagy vöröshagyma lereszelve vagy nagyon apróra felaprítva
  • ízlés szerint zúzott fokhagyma (4-5 nagyobb gerezdet tettem)
  • őrölt fekete bors
  • pirospaprika ízlés szerint




Elkészítése:


1. A fenti hozzávalókból - a szokásos módon - a robotgép dagasztóspiráljával hólyagos tésztát dagasztottam, kelesztőtálban hagytam duplájára kelni.

2. Ezután átgyúrtam a tésztát, és 3 egyenlő részre osztottam, megformáztam (a tetejüket bevagdostam) és a sütőformában pihentetve, letakarva hagytam őket ismét a duplájára kelni.

3. Sütés előtt alaposan lepermeteztem őket vízzel, a tetejüket megszórtam szezám-, és lenmaggal, majd 200 °C-ra előmelegített gőzös sütőben megsütöttem őket. (kb. 20-25 perc lehetett)

4. A körözötthöz a túrót villával áttöröm, a hagymát lereszelem, a fokhagymát összezúzom, ízesítem sóval, borssal, pirospaprikával, majd hozzáadom a tejfölt és az egészet jól összekeverem. Néhány órán keresztül a hűtőben pihentetem, hogy az ízek jól összeérjenek. A frissen sült bagettre kenve tálalom. :-D


Forrás: az alaprecept Limarától származik

9 megjegyzés:

  1. Nagyon klassz!
    Hol vetted a formát?
    Ma végre eljutottam egy bioboltba, mondhatom jól be is vásároltam magokból, holnap én is valamit szeretnék sütni, mert jön haza a párom:-)

    VálaszTörlés
  2. Gesztenye! Én a kooktában vettem Pesten, a Pozsonyi úton (neten meg lehet rendelni, folyamatosan nézni kell, mert nagyon viszik, ezért nincs mindig készleten). Máshol is láttam már a neten, igaz némileg drágábban adták, így maradtam a kooktánál. Amióta szert tettem rá, újabbat rendeltem, mert nagy a család, és a formába 3 bagett fér, nekünk kevésnek bizonyult. Remélem, tudtam segíteni?! Írj még nyugodtan, ha kérdésed van ezzel kapcsolatban! :-D Érdemes megvenni, szuperek a benne készült bagettek! :-DD Hamarosan újabb ízesítéssel jövök! :-DDD

    VálaszTörlés
  3. Őszintén irigykedem a saját sütésű kence miatt!!:) Én is ma pont kencét készítettem vacsira, és pont ezt panaszolom a blogon, hogy mennyire imádnám, ha jutna időm magamnak megsütni a krémhez illő bagettet!!!:)

    VálaszTörlés
  4. Mézigörl!
    Köszi, pár napja én is nézem a netet, de mindenhol kifogyott:-))
    Na majd jobban figyelek:-)

    VálaszTörlés
  5. Gusztusos a bagett! Egyébként olvasva a bejegyzést én is pont a bagettsütő beszerzési forrását akartam kérdezni. Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  6. saját sütésű bagett, nem kence!! de nyilván ráértetted!!!:)

    VálaszTörlés
  7. De jó képek! Én is mára tervezek körőzöttet készíteni! Az én receptem is így szól, de fokhagyma nélkül van. Nagyon finom.

    VálaszTörlés
  8. Fantasztikus! Száz éve nem ettünk már körözöttet és a bagetted, valami mesteri

    VálaszTörlés
  9. Gesztenye! Mónika! Eszter! Bianka! :-)

    Jucus! Persze, hogy értettem! Éjjeli kelesztéssel is tudsz készíteni bagettet, és amikor hazaértek kisütöd vacsira! :-)

    VálaszTörlés