Egyéb érdekességek...rólam

2011. február 20., vasárnap

Gesztenyés créme brulée



Legújabb "szerelmem" a créme brulée, ezért alig vártam, hogy gesztenyével is kipróbálhassam. Legközelebb egy kis fahéjjal és fél citrom reszelt héjával is ízesítem, hogy még pikánsabb legyen, de így is mennyei. :-)))


Hozzávalók:

  •  4 tojássárgája
  • 7,5 dkg barna cukor
  • 4 dl tejszín
  • 10 dkg gesztenyepüré




Elkészítése:


1. A sütőt előmelegítjük 120°C-ra.

2. A tojássárgájákat összekeverjük a cukorral, majd hozzáadjuk a tejszínt és a gesztenyepürét.

3. A keveréket szufléformákba öntjük, a formákat egy félig vízzel telt tepsibe helyezzük, és sütőben 45 percig sütjük.

4. Miután kihűlt, a tetejét megszórjuk cukorral, és karamellizáljuk.



Forrás: Illés Barbara (Szentendre) receptje a TV Paprika Magazin VI. évfolyam 2. számából - némi módosítással

11 megjegyzés:

  1. Gyilkos.... megölsz ilyen finomságok láttán és én nem ehetek belőle :)

    VálaszTörlés
  2. A második képen látszik milyen roppanós a karamellizást cukor a tetején!Annyira jól néz ki.:-)

    VálaszTörlés
  3. Szép vasárnapot! Légy szíves nézz be hozzám:
    http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com/2011/02/meglepetest-kaptam-jo-szivvel-tovabb.html

    Üdvözlet: Alexa

    VálaszTörlés
  4. Csodálatos!! Én is beletudnák szeretni, így rögtön első látásra.:))

    VálaszTörlés
  5. De jó!!!...és van egy rakás gesztenyemassza a fagyasztóban :))

    VálaszTörlés
  6. Azt a mindenit, de jó lehetett! Szeretem a créme brulée-t és a gesztenyét is, de soha nem gondoltam volna, hogy együtt is jó lehet...:-)

    VálaszTörlés
  7. Olyan egyszerűnek tűnik , merjek nekiállni? A gesztenyét annyira szeretjük és ez nagyon jól néz ki..

    VálaszTörlés
  8. Életünk! Naná, hogy próbáld ki! Tényleg könnyű elkészíteni! :-)

    Latsia! Én sem gondoltam volna, míg ki nem próbálom! Szóval érdemes nekiállni! :-)

    Csibe! Várom a visszajelzésed! :-)

    Colors! Tudnád, hogy mennyire! :-)

    Gizi! Én is beleszerettem! :-)))

    Nelli! Köszönöm! Nekem a karamell a kedvencem! :-) Imádom, ahogy ropog a fogam alatt...

    Bianka! Jajajjj, csak életfogytig tartó szabvesztés ne kapjak...:-DD

    VálaszTörlés
  9. tényleg nagyon finom lehet,és ahogy Bianka mondta ez igazi merénylet:-)

    VálaszTörlés
  10. Ez már a merénylet kategória! :-)

    VálaszTörlés