Egyéb érdekességek...rólam

2011. február 8., kedd

Fehérboros májpástétom



A múltkori aszaltszilvás májpástétom sikerén felbuzdulva, ismét pástétom készítésbe (no és persze bagett sütésbe) kezdtem. A múltkori pástétom receptje volt a kiindulási alapom, azért persze a fantáziámat is hagytam egy kicsit szárnyalni. Került bele fehérbor, lila hagyma és egy kis szárított zsálya is. Igazán nagyszerű lett, hamar el is fogyott - a bagettel egyetemben. Naná, hogy újra elkészítem! :-DD


Hozzávalók:

  • 1 + 1 ek. kacsazsír
  • 10 dkg kockára vágott bacon
  • 2 közepes lila hagyma finomra vágva
  • 0,5 kg felkockázott, megtisztított csirkemáj
  • 1 dl fehérbor
  • őrölt fekete bors
  • majoránna
  • szárított zsája
  • 75-80 ml tejszín, tejföl vagy mascarpone (el is hagyható)


Elkészítése:

1. 1 evőkanál megolvasztott kacsazsíron megpirítjuk a hagymát és a bacont.

2. Hozzáadjuk a felkockázott májat, jól átforgatjuk, pár perc alatt - folyamatos kevergetés mellett - puhára pároljuk. Akkor jó, ha nem rózsaszín a máj belseje.

3. Hozzáöntjük a fehérbort, és az egészet kb. 6 percig tovább pároljuk, amíg sűrű szaftot ereszt.

4. Belekeverjük a tejfölt.

5. A végén, hogy a fűszerek megtartsák az aromájukat, ízesítsük sóval, frissen őrölt fekete borssal, zsályával, majoránnával.

6. Turmixgépben homogén masszává pürésítjük, ha szükséges közben többször megkeverjük.

7. Pástétomos tálba vagy egyszerű, jól zárható műanyag edénybe öntjük. Díszíthetjük a maradék fűszerekkel, majd mindenhol egyenletesen bevonjuk felolvasztott kacsazsírral.
8. Legvégül pedig frissen sült bagettre kenegetve jól megeszegetjük! Szerintem az egészben ez a legjobb rész! hehe :-DD


Jó étvágyat kívánok hozzá!

10 megjegyzés:

  1. Tetszik! Nyami!!! A friss bagetteddel :-)

    VálaszTörlés
  2. Én is kérek,legalább egy szeletkét,jó vastagon kenve :-)

    Kicsit se vagyok mohó,ááá nem :-)

    VálaszTörlés
  3. Ez nagyon fincsi lehet! Bagett meg csodás! Jó ötlet a fehérbor hozzá én még sose próbáltam azzal. Csirkemájat használsz?

    VálaszTörlés
  4. Húúúú, de jó, minden jöhet, ami máj:-)
    Ezt mindenképpen ki kell próbálni!

    VálaszTörlés
  5. Hihi, úgy látszik a májnak szezonja van... :) ügyes vagy :))

    VálaszTörlés
  6. Ez nekem is nagyon bejön! nyami!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jó recept! Elmentettem! Kipróbálom! ;-)

    VálaszTörlés