Egyéb érdekességek...rólam

2011. február 26., szombat

Far breton Delishtől



Elnézést mindenkitől, de ez a hét egy kicsit "húzós" volt számomra, nem sok időm jutott a gép elé ülni. Természetesen főztem és sütöttem a héten, de időhiány miatt - sajna - nem tudtam megörökíteni őket. Ígérem, hogy a legjobbakat hamarosan újra elkészítem.
Ezt a desszertet Delishtől lestem el még a múlt héten, és mert nálunk nagyon bejött, így készült belőle még egy adag. Nagyon finom, és tényleg csak frissen az igazi!!!

A Delish által közölt receptet hűen követtem, azonban én egy kicsit hagytam pirulni a szélét...mi így jobban szeretjük. Szilvalekvárt és porcukrot kínáltam hozzá, de el tudnék képzelni hozzá mondjuk egy gombóc vaníliafagyit!  :-DD

Delishnek pedig köszönöm! Isteni! :-))


Hozzávalók:

  • 130g sima liszt
  • 90g kristálycukor
  • 4 tojás
  • 1 ek vaj
  • 250ml tej
  • 150g aszalt szilva 
  • csipet só
  • 2 ek rum

Elkészítése:

1. Egy kerek sütőformát kivajazunk (de süthetjük egyszemélyes ramekinokban is) ,és egyenletesen eloszlatjuk az aszalt szilvát.

2. A sütőt 180 fokra előmelegítjük.

3. A lisztet, cukrot, csipet sót egy tálban összekeverjük, mélyedést csinálunk a közepébe, majd egyenként beleütjük a tojásokat és az egészet simára kikeverjük.
 
4. Hozzáöntjük a tejet, olvasztott vajat és a rumot, ha használunk, ráöntjük az aszalt szilvákkal előkészített formába és kb 35 percig sütjük, amíg a teteje megszilárdul és szépen felemelkedik.

5. Porcukrozzuk a tetejét és már tálalhatjuk is egy csésze teával, kávéval.

8 megjegyzés:

  1. Isteni, azt hiszem szívesen megkóstolnám

    VálaszTörlés
  2. Én is szívesen megkóstolnám!:-)

    VálaszTörlés
  3. Kedves Mézigörl!
    Szuper receptek!!!!

    VálaszTörlés
  4. Szép lett! :) köszi a promóciót!

    VálaszTörlés
  5. Ez is nagyon finom lehet, de mára a gesztenyés créme brulée-t irányoztam elő.Kicsit félek a karamellizálástól, remélem az enyém is olyan finom roppanós lesz, mint a Tiéd.

    VálaszTörlés
  6. Na ideértem végre. Ez már megint isteni Mézi, olyan fincsiségeket csinálsz, hogy folyamatosan csurog a nyálam. Ügyes vagy!! Puszillak!

    VálaszTörlés
  7. Én is ideértem vééégre! Érdemes megkóstolni, tényleg finom!

    Delish! :-DD

    Életünk! Ne félj a karamellizálástól, hidd el, gyerekjáték! :-DD

    Ildy! :-D Puszi neked is! :-D

    VálaszTörlés