Egyéb érdekességek...rólam

2011. február 12., szombat

Bécsi túrós palacsinta



A szombati ebéd egyik fogásaként próbáltam ki ezt a desszertet /csülkös bableves készült amúgy még hozzá/. A túrós palik a kedvenceim, ezért is örültem, amikor rábukkantam a Nők Lapjában Lajos Mari remekére. Nemcsak guszta, hanem zseniálisan finom is ez a desszert, és az öntet, amiben sülnek a palik...nyamm...szuperül feldobják az amúgy egyszerű túrós tölteléket! Érdemes kipróbálni! :-DD


Hozzávalók:


a palacsintához:

  • 300 g finomliszt
  • 5 dl tej
  • 2 csipet só
  • 4 tojás
  • 4 ek. rum
  • 4 ek. olaj
  • szénsavas ásványvíz / szóda kb. 1,5-2 dl

a töltelékhez:

  • 100 g puha mazsola
  • 4 ek. rum
  • 6 ek. puha vaj
  • 4 tojás
  • 100 g cukor / barna cukor / méz
  • 1 citrom reszelt héja
  • 500 g krémtúró (sima túróval is finom)

az öntethez:

  • 1 tojás
  • ízlés szerint méz
  • 1 dl tej
  • 2 dl tejszín
  • porcukor a szóráshoz
  • szeletelt mandula és mazsola a díszítéshez

Elkészítése:


1. A palacsintához simára keverjük a lisztet a tejben eldolgozott sóval és tojásokkal, lefedjük, 15 percet pihentetjük. Hozzáadjuk az olajat és a rumot (ha szükséges, egy kevés buborékos ásvány-/szódavizet is), és palacsintákat sütünk belőle.

2. A töltelékhez a mazsolát forró vízzel leöblítjük, lecsepegtetjük, meglocsoljuk rummal.

3. Vajjal vékonyan kikenünk egy nem túl mély sütőedényt.

4. A tojásokat a cukorral (mézzel) habosra keverjük, belereszeljük a citrom héját, hozzáadjuk a túrót, a rumos mazsolát és összekeverjük. (Én itt egyszerűsítettem, mert nem választottam szét a tojásokat. Finomabb lesz, ha a végén a felvert tojáshabot egy lyukas fakanállal óvatosan hozzákeverjük.)

5. A sütőt előmelegítjük 200°C-ra. Arányosan elosztva megkenjük túrókrémmel a palacsintákat, feltekerjük, majd félbevágjuk, és vágott felükkel fölfelé, kissé egymásra csúsztatva-támasztva beleállítjuk a sütőedénybe.

6. Az öntethez simára-habosra keverjük a tojást a mézzel, a tejjel és a tejszínnel. /Az eredeti recept szerint az összetevők a következők: 2 dl tej + 2 tojás + 10 g borbon vaníliás cukor. Én krémesebbre, szaftosabbra szerettem volna, ezért változtattam meg az arányokat./

7. A palacsinta tetejére locsoljuk, és a forró sütőben aranybarnára sütjük (20-25 perc).

8. 5 percig pihentetjük, megszórjuk szeletelt mandulával, mazsolával és porcukorral.


Hidegen és melegen is finom!


Forrás: Lajos Mari receptje a Nők Lapja 2011. január 19. számából némi változtatással

12 megjegyzés:

  1. túrós nekem is a gyöngém. az egyik. mert van ám több is.

    VálaszTörlés
  2. Milyen jó, hogy egy órája ettem palacsintát -igaz étteremben-,mert itt halnék meg a látványtól. Nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta!!! Legközelebbi palacsintázásnál kipróbálom.:)

    VálaszTörlés
  4. Próbáld ki a Stahl féle aszalt szilvás, túrósat is!Szuper finom!:-)

    VálaszTörlés
  5. Nemcsak finom, de nagyon guszta is.

    VálaszTörlés
  6. Szenzációsan jól néz ki! Ezen a recin nekem is megakadt múltkor a szemem, aztán mégis előbb egy másikat próbáltam ki. Fordítva kellett volna.:)

    VálaszTörlés
  7. Fantasztikus, annyira kívánom

    VálaszTörlés
  8. Nemcsak vonzó, de isteni finom is! :-)))

    Ms. Poppy! Én pont így voltam a te almás táskáddal is, legközelebb azt próbálom ki! :-)

    VálaszTörlés
  9. Hogy ez milyen jól néz ki!!! Megsütöm holnapra, köszi az ötletet!

    VálaszTörlés