Egyéb érdekességek...rólam

2010. december 21., kedd

Svéd gyömbéres keksz...

Svéd gyömbéres keksz 1.



Hogy mennyire svéd ez a keksz, azt nem tudom, de hogy Stahl Judit könyvéből való, az 100%. Biztos van, aki nem kedveli, én nem tartozom közéjük, mert a receptjei finomak és megbízhatóak, soha nem csalódtam még bennük. Szóval ezt a kekszet is tőle készítettem el, és be kell, hogy valljam, olyan lett, mit ahogy az a nagykönyvben meg van írva. Azok a mennyei illatok, amelyek sütés közben a lakásban terjengtek....leírhatatlan...még jobban karácsonyi hangulatom lett és alig vártam, hogy megkóstolhassam a frissen sült kekszeket! Még egy dolgot bevallok nektek: nem szeretem a bolti kekszeket, nem is vásárolok ilyesmit, hiszen nagyjából 1 óra idő ráfordítással sokkal finomabbakat készíthetünk magunknak házilag. Előre látó módon dupla adagot készítettem, biztos, ami biztos. Jól is tettem, mert  irtó hamar párolog . Adhatjuk ajándékba is, sütis dobozba csomagolva, vagy önző módon megtarthatjuk magunknak az egészet nasinak. Teába és kávéba mártogatva csodás finomság!!! Megyek is...gyorsan elrágcsálok néhány darabot.


Hozzávalók:


a fűszerkeverékhez:

  • 2 púpos kávéskanál őrölt gyömbér
  • 1 kávéskanál őrölt fahéj
  • 1 késhegynyi őrölt szegfűszeg
  • 1 késhegynyi őrölt fehérbors
  • 1 tk. őrölt kardamom


a tésztához:
  • 20 dkg finomliszt
  • 1/2 kávéskanál szódabikarbóna
  • 1 nagy csipet sütőpor
  • 10 dkg barna cukor
  • 10 dkg puha vaj
  • 5 ek. méz


a kenéshez:
  • 1 tojásfehérje

Svéd gyömbéres keksz 2.


Elkészítése:


1. Előmelegítjük a sütőt 190°C-ra (gázsütőn 5-ös fokozat), és sütőpapírt terítünk 2 db 30x40 cm.es tepsibe.

2. A fűszerkeverékhez egy kis tálkában összevegyítjük a fűszereket, és a kezünk ügyébe készítjük.

3. A tésztához a lisztet egy nagy tálba szitáljuk, és hozzákavarjuk a szódabikarbónát, a sütőport, a házi fűszerkeveréket és 2 kávéskanál híján az egész cukrot.

4. A maradék cukor a kekszek tetejére kerül majd.

5. Ezután apró darabokban beleforgácsoljuk a puha vajat, és kézzel jól összemorzsoljuk az egészet.

6. Amikor ez megvan, hozzákanalazzuk a méze, és tempós, határozott mozdulatokkal összegyúrjuk a tésztát.

7. A kész masszát megfelezzük, és mindkét részből 2 cm átmérőjű gombócokat formálunk. 

8. Az első adagot egymástól 4-4 cm-re elrendezzük az egyik tepsiben, a másodikat ugyanígy a másikban, majd egy pohár aljával 1 cm vastag koronggá lapítunk minden golyóbist.

9. Villával enyhén felverjük a tojásfehérjét, vékonyan megkenjük vele a korongokat, és arányosan rájuk hintjük a félretett scukrot.

10. Ezután 8-12 perc alatt megsütjük őket, egyik tepsivel a másik után.


Megjegyzés: 30-35 db keksz lesz belőle



Forrás: Stahl Judit: Gyors édességek

9 megjegyzés:

  1. Hát én nagyon önző módon befalnám az egészet:)
    Milyen érdekes a tésztája belülről, isteni lehet!

    VálaszTörlés
  2. Egyszer Stahl Judit vagy ezt vagy a tesóját sütötte a műsorában Miss Marple gyömbéres keksze néven. Nekünk az a recept van meg, és valóban nagyon finom ;). A nyújtófával befürödtünk, a mézes tésztában sütés közben eltűntek a figurák a sütiről :(.

    VálaszTörlés
  3. csodálatos fotók és a keksz is nagyon finom lehet

    VálaszTörlés
  4. Lányok! Köszönöm nektek! :-DDd

    Ildy! Én is úgy voltam vele, hogy rávetem magam az egészre, de aztán észbe kaptam gyorsan, hogy azért mégse kellene 70 db kekszet befalni! Szóval az "önuralmam" révén marad azért belőle némi tartalék! Hehe! :-)))

    Andiamo! :-DD Sajna nem láttam azt a műsort, de a lényeg az, hogy a kekszek irtó finomak! Apropó! :-DDD Levelet írok a sünis nyújtófával kapcsolatban, csak most ünnepi káosz van, igyekszem, igyekszem és elnézésedet kérem a késői válaszért! :-(((

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörű a fotózás,a keksz nem különben:-)

    VálaszTörlés
  6. Ezek a legfinomabb kekszek!
    Igazad van, a boltiból 20 dkg is horror áron, ami finomabb-itthon mennyivel jobb! Még azt is tudjuk, mi van benne :)))

    VálaszTörlés
  7. Finom süti és csodás képek! :)

    VálaszTörlés