Egyéb érdekességek...rólam

2010. december 14., kedd

Sajtos rudak cheddar sajttal



Izgatottan vártam, hogy végre Reni (Az élet napos oldala) közkinccsé tegye karácsonyi receptfüzetét. Le is töltöttem gyorsan, és néhány finomságot ki is jegyzeteltem magamnak. Az első amit elkészítettem, ez az isteni finom cheddar sajtos rúd volt. A pihentetési időt leszámítva, rendkívül hamar elkészül, még sebesebben el is fogy és számtalan módon variálható :-)) 
Köszönöm Reninek a receptet, és ez úton szeretnék még egyszer gratulálni a csodaszép, igényes kiadványához! :-)) Aki esetleg még nem töltötte volna le, annak mindenképpen ajánlom figyelmébe! :-)))

Hozzávalók:

  • 40 dkg liszt (nálam 20 dkg sima + 20 dkg Graham)
  • 20 dkg vaj
  • 1 ek. ecet
  • 2 dl tejföl
  • 2 tk. só
  • 10 dkg reszelt sajt (most cheddar)
  • 1 tojás




Elkészítése:


Teljesen megegyezik a Reni által leírtakkal, azért én is leírom, hogy legközelebb könnyebben megtaláljam.


1. A lisztet morzsoljuk el a vajjal, majd adjuk hozzá az ecetet, a tejfölt, és gyors mozdulatokkal gyúrjunk belőle tésztát.

2. Csomagoljuk fóliába, majd hagyjuk a hűtőben pihenni minimum 2-3 órát. 

3. Lisztezett felületen nyújtsuk ki a tésztát 6-7 mm vastagságúra, majd kenjük le a felületét felvert tojással.

4. A sajtot szórjuk a tetejére, majd késsel/derelyevágóval vágjuk a tésztát 1x6 cm-es darabokra. 

5. 180°C-ra előmelegített sütőben 15-20 perc alatt süssük meg őket.



5 megjegyzés:

  1. Nagyon helyesek lettek! Ezer éve nem sütöttem sósat, így ezek a rudacskák most duplán felcsigáztak. :)

    VálaszTörlés
  2. Akkor jöhetek is egy kis sósért?
    Adok érte édeset :)
    Nagyon szép sajtos rudacskák!

    VálaszTörlés
  3. Egészségetekre! el is hiszem, hogy elfogyott. én is megeszem, de majd februárban ;)

    VálaszTörlés
  4. Bianka! Köszi! :-))

    Egycsipet! Hajrá, hajrá!Tessék nekiállni sósat sütni! :-))

    Csibe! Persze, hogy jöhetsz. Mindig szívesen látlak! Milyen édeset adnál??? Szívesen cserélek! :-)))

    4Gyerek! :-DDD Februárban tessék minden elmaradást bepótolni! :-)))Jobbulást és addig is kitartás! :-)))

    VálaszTörlés