Egyéb érdekességek...rólam

2010. december 26., vasárnap

Hortobágyi húsos palacsinta



Gyorsan beszámolok Nektek az idei karácsonyi menünkről:

  • Házi nevelésű tyúkból vagy jelen esetben kakasból készült húsleves sok zöldséggel, grízgaluskával
  • Rántott fogasfilé kapros-tejfölös mártással, párolt rizzsel
  • Klasszikus kacsacomb és kacsamell párolt lila káposztával, krumplipürével (ez tejszínnel-vajjal kikeverve)
  • Franciasaláta
  • Hortobágyi húsos palacsinta (recept jön!)
  • Szalonnával tűzdelt őzgerinc áfonyalekvárral szerecsendiós burgonyapürével (fénykép sajna nem készült, mert hamar elfogyott, de aki szeretné, elkérheti a receptjét!)

Sütemény, aprósütemény, szaloncukor stb.:


A hortobágyi húsos palacsintáról annyit érdemes tudni, hogy soha nem készítettem még, de mivel apukám és az öcsém nagyon szereti, és az öcsém már régóta kérlel, így elkészítettem. Csirkemell helyett - hogy a húsdarálás maceráját megspóroljam, és az elkészítési időt lerövidítsem - én frissen darált húst használtam. Szerintem semmit sem vont le az élvezeti értékéből. Nagyon finom lett, biztos, hogy készítek majd még! :-DDD


Hozzávalók:

a palacsintához:

  • 4 dl tej
  • 3 tojás
  • bors
  • 150 g finomliszt
  • 2 ek. olaj

továbbá:

  • 4 közepes csirkecomb
  • 1 zöldpaprika
  • 1 paradicsom
  • 1 nagy fej hagyma
  • 50 g füstölt szalonna
  • 1 kk. pirospaprika (én egy picivel többet tettem)
  • 3+1 dl tejföl
  • 2 ek. rizsliszt (liszt)
  • 1-2 szál petrezselyem (kihagytam)

Elkészítése:


1.  A palacsintához elhabarjuk a tejben a tojásokat, 1-1 csipet sót és borsot, majd apránként a liszthez keverjük, simára-csomómentesre eldolgozzuk. Lefedjük, fél órát pihentetjük.

2. Közben leöblítjük a csirkecombokat (ha túl nagyok, kettévágjuk őket). /Én rögtön fél kg darát csirkehússal dolgoztam, és miután megfőtt, leszűrtem. Sokkal egyszerűbb így, szerintem./

3. A zöldpaprikát és a paradicsomot megmossuk, a zöldpaprikát kicsumázzuk és 4-8 szeletre vágjuk, a paradicsomot meghámozzuk és elnegyedeljük. A hagymát megtisztítjuk, finomra aprítjuk.

4. A füstölt szalonnát apróra felkockázzuk, megpirítjuk, zsírjában megfonnyasztjuk a hagymát.

5. Lehúzzuk a tűzről, hozzáadjuk a pirospaprikát és egy kevés sót, felöntjük kb. 1 dl vízzel, 2-3 percig forraljuk.

6. Beletesszük a csirkecombokat /vagy a darált húst/, a paprikát, a paradicsomot, majd fedő alatt puhára pároljuk /25-30 perc/.

7. Az első palacsinta sütése előtt vékonyan kikenünk olajjal egy közepes méretű palacsintasütőt, a többit a masszához keverjük, és 8 vastagabb vagy 12 vékonyabb palacsintát sütünk belőle. Én vastagabbakat készítettem, nehogy kiszakadjon, amikor beletöltöm a tölteléket. Letakarjuk, melegen tartjuk. A sütőt előmelegítjük 200°C-ra.

8. Kiemeljük a húst a levéből (vagy leszűrjük), kissé hűlni hagyjuk. 3 dl tejfölben simára keverjük a lisztet, behabarjuk vele a levét, 2 percig sűrítjük-forraljuk. 

9. A húst aprítógépbe tesszük, ha már darát akkor nem, és hozzáadunk néhány kanál mártást. Megdaráljuk.

10. 1-1 nagy evőkanál tölteléket teszünk a palacsinták közepére, batyuszerűen felhajtjuk, szabályos párnácskákat formálunk, és tűzálló tálba sorakoztatjuk. 

11. Megöntözzük a maradék mártással, és a sütőben 10-12 perc alatt átforrósítjuk. 

12. Tetejüket meglocsoljuk a maradék tejföllel, és petrezselyemmel díszítve, mihamarabb tálaljuk.


Megjegyzés: Előre elkészíthető, tálalás előtt csak át kell forrósítani a sütőben!

Forrás: Lajos Mari receptje a Nők Lapja 2009. szeptember 23.-i számából.

7 megjegyzés:

  1. Imádom a Hortobágyi húsos palacsintát!!!! A megmaradt szafttal nyakon öntöm és kicsit összesütöm a sütőbe. Már régen volt, köszi az ötletet.

    Az ünnepi menüsor is rendkívül finom lehetett. Várom az új recepteket.:)

    VálaszTörlés
  2. Nagy kedvencem!
    Hallod, le a kalappal előtted! Csináltál egy rakat klassz kaját, és még blogoltad is. Gratula!:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta, egyszer én is elkészítem .-)Szeretem!

    VálaszTörlés
  4. De szeretem. és milyen rég tervezem már elkészíteni. Egyébként eredetileg nem csirkéből készül..
    Szuper menüd volt!!!

    VálaszTörlés
  5. Én még sosem készítettem, pedig szeretem. Csodásan néz ki

    VálaszTörlés
  6. Régen rá sem bírtam nézni, egy ideje pedig teljes odavagyok érte :)
    Guszta!

    VálaszTörlés
  7. Gizi! :-DDD


    Csibe! Én is sokáig így voltam vele, most imádom, de ne kérdezd, hogy miért?!!! :-DDD

    Bianka! Hajrá, hajrá! Próba! :-DDD

    Dia! Kösziii! :-DDd Tudom, hogy nem csirkéből készül, de szerettem volna így is kipróbálni. Nagyon finom lett! :-DDD

    Ottis! Helyeeees! Várom a visszajelzésed, ha ezt a receptet választod! :-DDD

    Ildy! Köszi! El is fáradtam rendesen. Szilveszterkor egy kicsit lazítok, inkább 1-2 sósat készítek! :-DDD

    VálaszTörlés