Egyéb érdekességek...rólam

2010. november 2., kedd

Tojáslikőrös kalácsfelfújt


A múltkori croissant - felfújt után, ismét felfújtat sütöttem, méghozzá kalácsból. Igazából a saját elképzeléseim szerint készítettem a kamrámban fellelhető maradékokból. Hirtelen nem is tudom, hogy mit írjak róla. A lényeg az, hogy ELKÉPESZTŐEN FINOOOOOM!!!! :-)))

Hozzávalók:

  • 1,5 szikkadt kalács
  • 5 dl sűrített tej (nem cukrozott!!!)
  • 3,5 dl tejszín
  • 2 dl tojáslikőr
  • 3 ek. méz
  • 4 tojás
  • 2 marék aszalt vörös áfonya
  • 2 marék mazsola
  • 3 marék szeletelt mandula
  • egy csipet só
  • 1 tk. vanília-kivonat





    Elkészítése:


    1. A sütőt előmelegítettem 180 °C-ra.

    2. Egy nagyobb méretű hőálló sütőtálat kivajaztam.

    3. A kalácsot közepes darabokra tépkedtem, rászórtam a mazsolát, az áfonyát és a mandulát.

    4. A tejet, a tejszínt, a tojásokat, a sót, a likőrt és a mézet összekevertem, ezután egyenletesen megöntöztem vele a kalács darabkákat. Kézzel jól belenyomkodtam, majd 10 percig hagytam, hogy a kalács jól magába szívja a tojáslikőrös folyadékot.

    5. A sütőbe toltam, és kb. 45 perc alatt megsütöttem. Ha nagyon pirulna, takarjuk le alufóliával.

    6. Langyosan a legfinomabb szerintem. Hedonisták a tejszínhabot ne felejtsék el tálaláskor!


    Jó étvágyat hozzá!

    8 megjegyzés:

    1. Minden hozzávalót külön is szeretek, de így együtt isteni lehetett. Most jó nagyok nyelek és szemezek a kaláccsal.:))

      VálaszTörlés
    2. Azannnnyja! Mit is írhatnék? Ide vele, de azonnal!:)) Nagyon ügyi vagy, Mézilány!

      VálaszTörlés
    3. Csak most találtam rá az oldaladra, nagyon szép és ízléses. Gratulálok!

      VálaszTörlés
    4. Hmm, ez abszolút Karácsonyra hangoló recept.:) Fantasztikus!

      VálaszTörlés
    5. Lányok, tényleg nagyon finom...és veszélyes, mert abbahagyhatatlan!!

      Ms. Poppy! Én már teljesen karácsonyi lázban égek! :)))

      Citromhab! Köszi szépen! Üdvözöllek nálam, gyere bármikor...szívesen látlak!!! :)))

      VálaszTörlés
    6. ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ nem találok szavakat

      VálaszTörlés
    7. Szeretem az ilyen veszélyes finomságokat :)

      VálaszTörlés
    8. Csibe! Eszméletlenül veszélyes...alig bírtam magam türtőztetni, hogy a többieknek is maradjon...:))

      VálaszTörlés