Egyéb érdekességek...rólam

2010. november 6., szombat

Szardíniás saláta pirított kiflivel



Korábban megígértem már, hogy lesz még péksüteményre kenhető saláta recept. Ez is anyum egyik gyakran készített - a hajdani Szovjetunióban leírt - étele. Hamar megvan, nem is nehéz elkészíteni és kiváló vendégek fogadására is. Akik szeretik a halat, azoknak biztos, hogy ízleni fog!!! Jó étvágyat kívánok hozzá! :)))

Hozzávalók:

  • 6 tojás megfőzve, megpucolva
  • 1 nagyobb doboz olajos szardínia
  • 2,5 - 3 dl tejföl
  • 1-1,5 dl majonéz
  • csipet só (akinek szükséges)
  • ízlés szerint őrölt fekete bors
  • petrezselyem a díszítéshez
  • kifli a tálaláshoz (most éppen "bóti", mert nem értem rá sütni, de szerintem házi kiflivel a legfinomabb)
  • egy kevés citromlé (opcionális)
  • 1 tk. mustár (opcionális)





    Elkészítése:


    1. A főtt tojást és a lecsepegtetett halat villával szétnyomkodtam.

    2. Hozzákevertem a majonézt, a tejfölt (esetleg mustárt, citromlét).

    3. Megkóstoltam, majd egy csipet sóval és őrölt borssal ízesítettem.

    4. A kifliket felszeleteltem, majd egy teflon serpenyőben - olaj nélkül - mindegyiket megpirítottam. (Mindkét oldalát!)

    5. A kifliket tányérokra raktam, és bőségesen megkentem szardínia salátával.

    6. Díszítésként szórhatunk rá aprított petrezselymet is.

    Megjegyzés: A hűtőben pihentessük néhány órán át!!!

    8 megjegyzés:

    1. Apum szerette nagyon és készítette (majdnem) így az olajos halat.:) Imádom én is!

      VálaszTörlés
    2. Tetszik! De tetszik ám!

      Jegyeztem :-)

      VálaszTörlés
    3. Nagyon beindultál, már alélok balra és jobbra a gyönyörtől :)

      VálaszTörlés
    4. Nagyon jól hangzik! Nem igazán vagyok nagy szardíniás, de ezt a receptet elteszem :)

      VálaszTörlés
    5. Én szeretem a szardíniát, finom lehet ez a kenegetős változat is! Szerintem nálunk is lesz:)

      VálaszTörlés
    6. Nagyon köszönöm mindenkinek! :)))

      VálaszTörlés