Egyéb érdekességek...rólam

2010. november 24., szerda

Spenótos tojás



Egy gyors receptet hoztam - ismét Stahl Judittól. " A "spenót tükörtojással" variációja, de a tejszín és a parmezán miatt jóval dúsabb. Ebédre, vacsorára, illetve bármikor nagyon jó. És még általában az is megeszi, akit a megszokott parajfőzelékkel ki lehetne kergetni a világból."  Nagyon finom, tessék bátran kipróbálni!


Hozzávalók:

  • 75 dkg mélyhűtött, felengedett leveles spenót (én csak pürét kaptam, így 450 g püréből készítettem)
  • 5dl + 4 ek. tejszín
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 15 dkg parmezán vagy parmezán jellegű sajt pl. Grana Padano
  • só és frissen őrölt bors
  • 1-2 késhegynyi frissen reszelt szerecsendió
  • 4 tojás
  • a tepsi előkészítéséhez kevés vaj



Elkészítése:


1. A sütőt előmelegítjük 200°C-ra (gázsütőn 6-os fokozat) és kivajazunk egy 20 x 30 cm-es tepsit.

2. A felengedett spenótot 5 dl tejszínnel együtt beletesszük egy közepes méretű, de magas peremű lábosba. A fokhagymát megpucoljuk, összezúzzuk és a spenóthoz adjuk. Utána hozzáreszeljük a parmezánt, picit megsózzuk, erőteljesen megborsozzuk, és megízesítjük frissen reszelt szerecsendióval. A spenótot mérsékelt lángon 10 percig kevergetve főzzük, majd megkóstoljuk, érezni-e benne lágyan a szerecsendiót. Ha nem, akkor szórjunk még hozzá.

3. A spenótos keveréket egyenletes rétegben belesimítjuk a tepsibe, és egy evőkanállal 4 mélyedést készítünk benne: ide kerülnek majd a tojások. Ezután a tojásokat sorra feltörjük, óvatosan belepottyantjuk a mélyedésekbe úgy, hogy a sárgájuk egyben maradjon, mindegyiket megsózzuk-megborsozzuk, és rájuk csurgatunk 1-1 evőkanál tejszínt.

4. A spenótos tojást 12-12 perc alatt megsütjük a sütőben.



Megjegyzés: 4 könnyű adag lesz belőle


Forrás: Stahl Judit: Gyors házias ételek

4 megjegyzés:

  1. Hát ez őrületes jó! Sajtosan még nem sűrűn ettem a spenótot, abszolúte bevállalnám ezt a szépséget!

    VálaszTörlés
  2. JA,nekem is jöhet egy nagy adaggal!!!Imádom!

    VálaszTörlés
  3. Viki! Én is most próbáltam először, és meglepődtem, hogy a parmezán milyen jól harmonizál a többi fűszerrel! Ezután nem sűrűn fogok spenótfőzeléket készíteni, inkább ezt a receptet veszem újra elő! Eszméletlenül finom! :)

    Edó! Máris küldöm! :))

    Bianka! Köszi, tényleg az! Próba! :-D

    VálaszTörlés