Egyéb érdekességek...rólam

2010. november 3., szerda

Sárgarépa-sütőtök krémleves



Ahogy beköszönt az ősz, közelednek a mínuszok, egyre jobban kívánom a forró, tartalmas krémleveseket. Most éppen a sütőtök - sárgarépa kombináció került sorra, de igazából szinte mindegyiket szeretem. Rendkívül tartalmas ételről van szó, szerintem második fogás annyira nem is szükséges hozzá.
Elkészíthetjük a sült zöldségeket előző nap este is, és másnap délelőtt ráérünk egy kicsit később felkelni, gyorsan felforralni az alaplével, turmixolni, magokat pirítani hozzá. Fél óra /ide nem számítva a zöldségek sütését/ és kész is a mennyeien illatozó ebédünk. Jó étvágyat kívánok hozzá!!!

Hozzávalók:

  • 1 nagyobb vöröshagyma
  • 1 fej fokhagyma
  • 1 nagyobb sárgarépa
  • 1 közepes sütőtök
  • olívaolaj
  • őrölt fekete bors
  • szárított kakukkfű
  • szárított rozmaring
  • 1,5 dl fehérbor
  • 1 liter zöldségalaplé
  • 2 dl tejszín
  • tökmagolaj (opcionális)
  • pirított bacon darabok (opcionális)
  • pirított tökmag (opcionális)
  • reszelt parmezán




    Elkészítése:


    1. A sütőtököt megmostam, félbe vágtam, egy kanál segítségével eltávolítottam a belső részeit, ezután kockákra vágtam.

    2. A hagymát, a sárgarépát és a fokhagymát megpucoltam és felszeleteltem.

    3. Egy közepes tepsibe olívaolajat öntöttem, beleszórtam a zöldségeket. Az egészet meglocsoltam fehérborral, ízesítettem sóval, borssal, kakukkfűvel, rozmaringgal, ezt követően előmelegített (180°C) sütőben 35-40 perc alatt puhára sütöttem.

    4. Amint megsültek a zöldségek, átöntöttem egy nagyobb fazékba őket /igyekeztem nem felfalni a levesbe valókat :)) szóval egy kis önuralom nem árt az illatozó sült zöldségek láttán :)) /, ráöntöttem az előre megfőzött zöldségalaplevet, majd az egészet felforraltam. (Fűszerekkel, fehérborral még lehet utána ízesíteni, aki esetleg igényli.) 

    5. Turmixszal pürésítettem a levest, felöntöttem tejszínnel, beleszórtam a frissen reszelt parmezánt, majd újra átmelegítettem a levest.

    6. Tányérokba mertem, megöntöztem egy kevés tökmagolajjal, megszórtam pirított tökmaggal, de a húskedvelők nyugodtan piríthatnak bacont is hozzá.

    7. Frissen sült, illatozó bagettel rendkívül tartalmas ebéd!

    3 megjegyzés:

    1. Ez nagyon klassz! Az a sok fűszer, fehérbor, na és az opcionális cuccok! Nyami:)

      VálaszTörlés
    2. Nagyon jól néz ki ( ez is ). Sajnálom, hogy csak mostanában találtam az oldaladra, a képnél, amit a Követéshez használsz, nincs feltüntetve a blogod címe.
      Viszont szeretném Neked is továbbadni a díjat , amit mostanában kaptam, mert olyan gyönyörűek a fotóid és mert én is imádom a mézet:-)

      VálaszTörlés