Egyéb érdekességek...rólam

2010. november 4., csütörtök

Lilahagymás lencse krém




Nem igazán tudtam eldönteni, hogy mit is főzzek: lencse levest, főzeléket, salátát  vagy krémet. Végül is a saláta és a krém mellett döntöttem, mert ezeket már régen készítettem. Először a krémet mutatom meg nektek. Hűűű...tudnátok, hogy milyen finom lett!!! :)) Bármilyen kenyérfélére lehet kenni, vagy zöldségekhez kanalazgatni, zöldségeket belemártogatni. Szerintem újévi ételnek is nagyon passzol...No, de elég a fecsegésből, nézzük már végre azt a receptet! :-DD


Hozzávalók:

  • 10 dkg lencse
  • víz
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 2 babérlevél
  • 3-4 egész bors
  • őrölt fekete bors
  • 0,5  lila hagyma
  • 1 tk. dijoni mustár
  • 1-2 ek. majonéz
  • 1-2 ek. tejföl
  • 1 tk. citromlé (opcionális)
  • friss petrezselyem (opcionális)
  • 1 kk. szárított bazsalikom


Elkészítése:


1. A lencsét előző este átválogattam, beáztattam, másnap reggel leszűrtem.


2. Annyi sós vízbe, amennyi bőven ellepi, a fokhagyma, az egész bors és a babélrevél társaságában puhára főztem

3.  Lecsepegtettem és megvártam, amíg kihűl. (A babérleveleket  és az egész borsot nem turmixoltam bele, viszont a fokhagymát igen!)
4. Az összes hozzávalót - ki lehet hagyni a citrom levét és a petrezselymet - bepakoltam a turmixgépbe,  ezután hagytam, hogy a gép puha krémmé dolgozza az összetevőket. Nem pépesítettem teljesen simára, mert mi úgy szeretjük,  ha maradnak benne rusztikus darabok.


5. Hűtőben, ha pihen egy kicsit tálalás előtt, az elvileg jót tesz neki. Erről sajna, nem tudok beszámolni, mert a turmixolás után azonnal elfogyott. :)))



Megjegyzés: kb. 1-2 személynek elegendő mennyiség.

Forrás: Az eredeti ötlet Sacié.

8 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet, főleg hogy jó hagymás

    VálaszTörlés
  2. Aztaaa de szuppi! Lencsét bármikor, pláne így!:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta, jó kis kenőke, lencsében még sosem gondoltam arra, hogy kenyérre kenjem :)

    VálaszTörlés
  4. Eeeeeeez egyszerűen überf...sza!!! Most töröm a fejemet, van-e otthon lencse...

    VálaszTörlés
  5. Juj ez biztosan nagyon finom!!

    VálaszTörlés
  6. Szuper recept!! Megvéve!!:))

    VálaszTörlés
  7. Szoktatom magam a lencséhez: ez finom lehet! :) Ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés
  8. Csajok! Köszi mindenkinek a kedves hozzászólást. Próbáljátok ki, mert isteni! :)))

    VálaszTörlés