Egyéb érdekességek...rólam

2010. november 1., hétfő

Levendulás cukor



Amióta megláttam a levendulás cukrot a provence.hu oldalán, azóta szerettem volna elkészíteni. Az elmúlt hétvégén szert is tettem egy jókora adag levendulavirágra, így eljött az általam várva várt pillanat, hogy végre én is megcsináljam. Az illata egyszerűen mesés! Nem is olyan sokára meg is mutatom nektek, hogy mit is készítettem belőle. De ez még egyelőre maradjon titok. :-)))

Addig is egy kis blogajánló: akik szeretik a levendulát, a francia ízeket, mindenképpen látogassanak el a provence.hu oldalára.  Mióta felfedeztem ezt az oldalt, egyszerűen "beleszerettem" a levendulába, a franciás ízvilágba, a tájba... :-))

Apropó! Ha már karácsonynál tartunk, szerintem egy főzni és sütni kedvelő hölgyeménynek (uraságnak) kiváló ajándék ötlet a levendulás cukor. Én biztos nagyon örülnék neki /igaz...mindenféle gasztro kütyünek örülni tudok :))) /!!!

Hozzávalók:

  • cukor 
  • levendulavirág
  • légmentesen záródó üvegcse vagy doboz

Az elkészítése pofon egyszerű: a cukrot és a levendulavirágot egy kanál segítségével összekevertem, egy légmentesen záródó üvegbe töltöttem, és néhány napig állni hagytam, hogy a cukor magába szívja a csodás levendula illatot.

Megjegyzés: Tehetünk a cukorba a virágokon kívül vaníliarudat is! Elképesztően finom illatuk van együtt! :-DDD

    9 megjegyzés:

    1. Micsoda illatorgia, pláne vaníliával!:) Külön-külön is, hát még együtt. Tényleg remek ajándék!

      VálaszTörlés
    2. Nagyon tetszik ez a fotó! Én is mindig csinálok levendulás cukrot, nagyon szeretem, de sajnos senki más a családba.

      VálaszTörlés
    3. De gyönyörű a fotó!A cukor finom illatú lehet!Mibe fogod tenni?

      VálaszTörlés
    4. A link helyesen nem www.provence.hu ?

      VálaszTörlés
    5. Ildy! Köszi! Nekem is a vaníliával kombinált verzió a kedvencem! Az az illat... mennyei!

      Chriesi! Neked is köszi! Nálunk én vagyok ilyen nagy fan, illetve édesanyám. A fiúk inkább a hagyományos ízvilágot kedvelik, de azért megeszik, ha eléjük van rakva sütiben. Azt szokták mondani, azért eszik, nehogy kárba vesszen! :)))

      Nelli! :)) Isteni az illata, ha szereted a levendulát érdemes kipróbálni egy kisebb mennyiséggel. No és hogy mibe fogom tenni..:)) néhány napon belül megtudod :)), de annyit elárulok neked, hogy először süti fog készülni belőle! :))

      VálaszTörlés
    6. Nelli! De igen, köszi, hogy szóltál! :)

      Erre mondaná gaszromániákus Ildy blogger kartársnő, hogy biztos megint fent voltam éjjel sokáig, és azért nem tudok már megint hibátlan bejegyzést írni! :DDDDD

      VálaszTörlés
    7. Jaj nagyon tetszik a képe.
      Sajnos a levendula illatát nem bírom, megfájdul a fejem tőle

      VálaszTörlés
    8. Mézi!Ez a kép újból elvarázsol és mindig visszatérek megnézni!:-)
      Kíváncsian várom, hogy a cukor milyen sütibe fog kerülni!:-)

      VálaszTörlés
    9. Nelli! Köszi szépen, aranyos vagy! Nekem is ez az egyik kedvenc képem a blogról. Igyekszem a sütik elkészítésével, most egy kicsit el vagyok havazva, de nem felejtettem ám el! :))

      VálaszTörlés