Egyéb érdekességek...rólam

2010. november 6., szombat

Lencsés babsaláta



Ezt a könnyű salátát készítettem múltkor a lilahagymás lencse krémmel együtt. Igazából nem is tudom eldönteni, hogy melyik a finomabb?!  :))) Fantasztikus sült húsokhoz köretként, vagy csak úgy magában frissen sült péksüteménnyel eszegetve. Ajánlom mindenkinek kipróbálásra!


Hozzávalók:

  • 15 dkg lencse
  • 15 dkg fehér bab
  • 1 lila hagyma
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 4 babérlevél
  • 3-4 szemes fekete bors
  • 1 csokor friss petrezselyem (nem kell annyira apróra vágni)
  • 1,5 dl tejföl
  • 2-3 ek.majonéz
  • 1 tk. dijoni mustár
  • őrölt fekete bors
  • 1 ek citromlé
  • a díszítéshez: petrezselyem, citromlé



Elkészítése:

1. A lencsét és a babot külön-külön puhára főztem. A lencse főzővizébe 2 babérlevelet, sót, szemes borsot és 2-3 gerezd fokhagymát tettem. A babhoz pedig 2 babérlevet és sót.

2. Miután megfőttek, lecsepegtettem őket és megvártam, míg kihűlnek.

3. Egy nagyobb tálban összekevertem a babot, a lencsét, az apróra vágott lila hagymát, petrezselmet.

4. Hozzákevertem a tejfölt, a majonézt és a mustárt.

5. Ízesítettem sóval, borssal és citromlével, majd az egészet jól összekevertem.

Forrás: Samy és Ottis receptjét vettem alapul.

7 megjegyzés:

  1. Gyönyörű képek és nagyon finom lehet a sali

    VálaszTörlés
  2. De fincsi salit készítettél! És az a fotó a petrezselyemről...!:)

    VálaszTörlés
  3. Binka! Tényleg nagyon finom lett! :))

    Ildy! Köszi, csak egy egyszerű, de nagyszerű sali! Még a másnapot se érte meg, annyira bejött mindenkinek! :)))

    VálaszTörlés
  4. Húú, ez nagyon finom lehet! A Képeid nagyon klasszak, mint minőségre, mint pedig látásmód illetve kreativitás tekintetében, le a kalappal!
    Meglehet tudni hogy milyen géppel fotózol?

    VálaszTörlés
  5. Szia Harangláb! Sok szeretettel üdvözöllek nálam!:)) Nagyon köszönöm a dicséretet, igyekszem, bár még elég kezdő vagyok a blogolásban és a fotózásban. Nem vagyok profi fotós, nincsen túl komoly gépem sem, de azért próbálok miné többet kihozni 1-1 ételből. A gépem típusa: Canon PC1234; Power Shot S5IS (régebbi típus már). Remélem tudtam vele segíteni?! Ha bármilyen kérdésed van, írj bátran! :-D Jah, és a salit érdemes kipróbálni, egyszerű elkészíteni és az íze...nyammm :-D

    VálaszTörlés
  6. Kedves Mézigörl! nagyon örülök, hogy rá találtam a blogodra. Jó sok feladat lesz majd ennyi mindent visszaolvasni:-)! Amit azonban eddig láttam az nagyon tetszik és nagyon közel áll hozzám. Szép ez a blog, egyszerű, letisztult és minden sallangtól mentes. A Fotóid meg egyszerűen lenyűgözőek, mert nagyon tetszik ahogy megfogsz egy témát és ahogy azt képpé alkotod. Le a kalappal! Na ennyit a dicséretről, mert ha lesz miért, ne félj, jön majd segítőkész észrevétel is :-)!

    VálaszTörlés
  7. Harangláb! :-D Köszönöm a kedves kommentet... fülig ér a szám a mosolytól...:-D Várlak máskor is és örülnék a segítőkész észrevételeidnek is! :)))

    VálaszTörlés