Egyéb érdekességek...rólam

2010. november 26., péntek

Hidegen kelesztett tejfölös kifli



Napközben nincs mindig időm a konyhában sürgölődni, inkább délelőtt vagy este. Ezért egy ideje foglalkoztat a hidegen kelesztés mechanizmusa. Este bedagasztom, délelőtt pedig formázom és megsütöm a péksütiket. Nálunk eddig kiflinek ez a tészta vált be a legjobban, és annak ellenére, hogy B 55-ös lisztből készítettem egyáltalán nem lett tömény, fojtós. Sőt! A 8 darab kifli még kevésnek is bizonyult.  :-)) Langyosan reggelire, hidegen ebédre, vacsira...MINDIG...ajajajjjj! :))


Hozzávalók:


  • 40 dkg liszt (B 80 a legjobb, de mi jobban szeretjük B55-ből)
  • 10 dkg Graham-liszt
  • 2 púpos evőkanál tejföl (20%)
  • 4 dkg olvasztott vaj
  • 1 ek. só
  • 1 tk. méz
  • 1 dl tej + 1 ek. liszt
  • 2 dl víz
  • egy csipet aszkorbinsav
  • 3 dkg friss élesztő
  • szezám-, lenmag a szóráshoz

Langyos hozzávalókkal dolgozzunk!





Elkészítése:


1. A langyos mézes tejbe belemorzsoltam az élesztőt és beleszórtam 1 ek. lisztet, megvártam, míg felhabosodik.

2. A lisztbe belekevertem az aszkorbinsavat, mélyedést készítettem a közepébe, a szélére szórtam a sót. A mélyedésbe öntöttem a felfutott élesztőt, a tejfölt, robotgéppel elkezdtem dagasztani. Fokozatosan adtam hozzá a vizet, nekem kellett hozzá a 2 dl.

3. Miután összeállt a massza, hozzáöntöttem a langyosra hűlt vajat, és nagyjából 15-20 perc alatt ruganyos tésztát dagasztottam.





4. Kiolajozott kelesztőtálba tettem, megforgattam benne, majd a hűtőben pihentettem egész éjjel.

5. Másnap délelőtt kivettem a hűtőből, langyos helyre tettem, hogy felvegye a szobahőt.

6. Lisztezett deszkára borítottam, átgyúrtam, két részre osztottam.




7. Először az egyik cipót vettem kezelésbe: sodrófával vékony kört nyújtottam, négyfelé vágtam és kiflivé formáztam. A másik cipóval is ugyanígy jártam el.

8. Szilikonlappal bélelt tepsire helyeztem a kifliket, és hagytam őket langyos helyen kb. 30 percet pihenni.

9. Előmelegítettem a sütőt 200°C-ra.

10. A kiflik tetejére vizet permeteztem, magokat szórtam. 20-25 perc alatt sültek aranybarnára. Rácson hűltek ki. 



6 megjegyzés:

  1. Hát nekünk is jöhetne belőle :) !

    VálaszTörlés
  2. Ez tök jó eljárás. Nekem is van egy pogi receptem másnapos sütéssel, majd kipróbálom. Nagyon gusztát rittyentettél össze!:)

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörűségesek ezek a kiflik!!! Micsoda jó recept, nekem is pont ilyenre van szükségem. Már viszem is, és hamarosan megpróbálkozom vele.:)

    VálaszTörlés
  4. Tücsök! Küldtem! :))

    Ildy! A pogikat én így sütöm, eddig mindig nagyon finomak lettek. Kiflit csak most készítettem először ezzel az eljárással. Tégy vele egy próbát! :))

    Gizi! Köszi szépen! Értesíts majd, hogy sikerült, nagyon kíváncsi vagyok rá! :-D

    VálaszTörlés
  5. Mézike,gyönyörűek lettek!
    Ha elfogadod,azt is javasolhatom,hogy bátran formázd meg őket,és úgy tedd a hűtőbe. Másnap,mielőtt sütöd,egy jó órára tedd szobahőre,csak le kell kenni,és mehet a sütőbe kevesebb gonddal jár.Ez esetben mikor megdagasztottad,akkor kelszt duplára,formázd,és mehet a hidegre. 8 órát símán kibír!

    VálaszTörlés