Egyéb érdekességek...rólam

2010. október 21., csütörtök

Fűszeres sütőtökkel sült csirkemell


Ezt az ételt ma ebédre készítettem, nem igazán volt sok időm  a konyhában álldogálni, így gondoltam, legyen valami gyorsan elkészíthető. Természetesen kellett, hogy legyen benne hús és hagyma, no meg a sütőtököt is eléggé megkívántam, így elkészítettem az egyik nagyimtól "örökölt" régi receptemet. Isteni finom, tessék bátran kipróbálni!!!

Hozzávalók:

(kb. 2 személyre)

  • 2 nagyobb csirkemell
  • egy közepes sütőtök fele
  • 0,5 dl fehérbor
  • ízlés szerint szárított zsálya
  • őrölt fekete bors
  • kis csokor petrezselyem
  • 1 nagy lila hagyma
  • olívaolaj
  • reszelt parmezán




    Elkészítése:

    1. A csirkemellet csíkokra vágtam, a hagymát pedig vékony szeletekre.

    2. A sütőtököt megmostam, kettévágtam, egy kanál segítségével kikapartam a belsejét, majd kockákra szeltem.

    3. Egy kisebb sütőtál aljára öntöttem néhány evőkanál olívaolajat, majd az aljára fektettem a besózott, borsozott csirkedarabkákat. (A csirkét előző este bepácolhatjuk natúr joghurtba is, sokkal omlósabb lesz tőle.)

    4. Rádobáltam a sütőtök és a hagyma darabkákat, ízesítettem sóval, borssal, zsályával.

    5. Megöntöztem fehérborral, majd 180°C-ra előmelegített sütőbe toltam. 15 percig alufóliával letakarva, további 15-20 percig alufólia nélkül sütöttem, hogy egy kicsit megpiruljon a teteje.

    6. Tányérokra szedtem, megszórtam reszelt parmezánnal és apróra vágott petrezselyemmel.

    7. Párolt rizs illik hozzá szerintem, de én rizs nélkül is jól laktam vele.

    Megjegyzés: Aki nincs oda a zsályáért, készítheti kakukkfűvel, tehet még hozzá 1-2 gerezd fokhagymát is. Készítem úgy is, hogy a sütési idő utolsó 10 percében meglocsolom 1-1,5 dl főzőtejszínnel és rászórom a parmezánt, hogy egy kicsit rápiruljon az egészre. Tejszín nélkül elkészítve tehetünk alá egy kis rukkolát vagy madársalátát és kész is a sütőtökös csirkesaláta (mellé esetleg egy kis frissen sült bagettet ). Igazából mindenki a saját elképzelése szerint variálhatja!

    10 megjegyzés:

    1. na, ebből most már tényleg 1 adaggal rendel.
      főleg mert lesz éccaka 2-3 mire ágyba zuhanok.

      VálaszTörlés
    2. Nagyon jól hangzik!Szuper fotók!!

      VálaszTörlés
    3. 4Gyerek! Mézigörl futárszolgálata áll rendelkezésedre...bármikor. Rendelés felvéve! :))) hihi :)))

      Edó! Köszönöm Neked is, aranyos vagy! :DDD

      VálaszTörlés
    4. Atya-gatya mostanában csodás képeid vannak és az ételsor is csodás

      VálaszTörlés
    5. Mennyire jó kis őszi kaja! S a fotók...

      Képzeld, pont ilyen poharaink vannak :-)

      VálaszTörlés
    6. Nagyon jó ötlet!Engem a francia "lecsóra" emlékeztet, amit imádok, ez őszi változat!
      Szuppper!!

      VálaszTörlés
    7. Lányok! Mindenkinek nagyon köszi!

      Dió bisztró! Francia lecsót még soha nem ettem, nem tudod nekem véletlenül elküldeni a receptjét, szívesen kipróbálnám!? :)

      Viki! Tényleg??!! De jóóó. :)) Ezek a poharak nekünk már nagyon régóta meg vannak, édesanyámék kapták még nászajándékba. :)))

      VálaszTörlés
    8. Tegnap este ezt ettük, nagyon finom volt, mindenkinek ízlett!!! Köszi a receptet :)

      VálaszTörlés