Egyéb érdekességek...rólam

2010. október 22., péntek

Fűszeres alma-körte lekvár



A családom nagy lekvár rajongó. Esszük palacsintához, buktába töltve és gyakran használjuk sütemények elkészítéséhez is, ezért anyukám minden nyáron sok-sok üveggel készít télire. pl. szilvát, meggyet, barackot
Megmondom őszintén, hogy én még soha életemben nem főztem ilyesmit...így vettem a bátorságot, és megpróbálkoztam vele. Azt hittem, hogy csuda nagy ördöngösség, de be kellett látnom, hogy nem az.
Egy egyszerű receptet gondoltam ki, nem kell órákig állni mellette a konyhában, az íze pedig rendkívül különleges. Azok a finom illatok pedig, amelyek a lakást belengték...úgy éreztem, mintha már karácsony lenne!


Hozzávalók:

  • 700 g gyümölcs (alma és körte vegyesen)
  • 1 dl víz
  • 1/2 csomag dzsemfix (12, 5 g)
  • 350 g cukor (befőző cukrot használtam)
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 nagyobb fahéjrúd
  • 4 kisebb, egész szegfűszeg


Elkészítése:

1. Az almákat és a körtéket megmostam, meghámoztam, eltávolítottam a magházaikat, és kb. 1,5 cm-es darabokra vágtam őket.

2.  A vizet felforraltam, beletettem a gyümölcsöket, a fűszereket, a cukrot és a dzsemfixet.

3. Az egészet felforraltam, és addig főztem, amíg a gyümölcsök teljesen meg nem puhultak.

4. Kihalásztam az edényből a fahéjat és a szegfűszegeket.

5. A lekvárt kifertőtlenített üvegekbe töltöttem (a peremig), lezártam a tetejüket és néhány percre fejre állítottam őket. 

6. Hagytam a lekvárokat teljesen kihűlni. (Nem tettem száraz dunsztba!)

6 megjegyzés:

  1. Az én családom is nagy lekvár fogyasztó. Ez a kombináció is nagyon tetszik:)

    VálaszTörlés
  2. Mmm, jól néz ki! Én még nem főztem almából lekvárt, pedig biztosan remek lehet.

    VálaszTörlés
  3. Lányok, próba! Nekünk nagyon bejött. Nagyüzemi mennyiséget kellett gyártanom belőle...annyira :DD

    VálaszTörlés
  4. Szia! Azt szeretném kérdezni, hogy hány üvegre való lekvár lett ennyi gyümölcsből? És h kb hány decis üvegekbe tetted el? Nagyon jól néz ki, hétvégén szeretnék nekilátni :)

    VálaszTörlés
  5. Tyűűű, nagyon rég volt ez már, de kb. 2 dl-es üvegekből lett 5-6 darab, ha jól emlékszem! :-D

    VálaszTörlés