Egyéb érdekességek...rólam

2010. október 5., kedd

Fahéjas-kardamomos forrócsoki


Nem tagadom rajongok a forró csokoládéért. Megeszem még sütiben is, de csak úgy magában, vagy bonbonként nem igazán kedvelem. Esetleg, ha megkínálnak (és ha nagyon muszáj) elfogadok 1-2 kockával, de magamtól soha nem kezdenék meg egy táblával. De a forró csoki az MÁS! Néha, főleg ősszel, kedvet kapok egy kis lélekmelegítőre. Ezt most fahéjjal és kardamommal ízesítettem, de idővel mutatok majd más variációkat is. Azoknak ajánlom, akik szeretik a különleges (fűszeres, pikáns) ízeket!

Hozzávalók:

  • 1,5 dl tej
  • 1 dl tejszín
  • 5 dkg étcsoki (min. 60%-os)
  • méz ( ízlés szerint)
  • csipet őrölt kardamom
  • 1 kk őrölt fahéj + a tetejére



    Elkészítése:

    1.  A tejet, a tejszínt és a mézet felforraltam.
    2. Félrehúztam a tűzről, beletördeltem a csokit és a fűszerekkel ízesítettem. Addig kevergettem, míg a csoki el nem olvadt.
    3. Ezután visszatettem a tűzre, és állandó kevergetés mellett újra felforraltam.
    4. Bögrébe töltöttem, fahéjjal díszítettem. Hedonisták megspékelhetik tejszínhabbal is. Jó...lehet hogy ez egy kicsit túlzás...de "ünnepnapokon" miért is ne...egyszer élünk...NEM???!!! Maximum 2 körrel többet fut az ember...:):)


      11 megjegyzés:

      1. Fusson, akinek négy lába van!!
        Fincsi! És azok a kis kexecskék? Bóti?

        VálaszTörlés
      2. Hű nagyon finom és a képek is nagyon jók

        VálaszTörlés
      3. Bianka! Köszi! :)

        Ildy! Igazad van...a kexek bótiak, de hamarosan jövök sok-sok finom meglepivel kex téren! :):) Amúgy...győri zabkex...

        VálaszTörlés
      4. Mmmmm:) Nagyon jól néz ki:D

        VálaszTörlés
      5. Én szeretem, teljesen magamra ismertem :-DD

        VálaszTörlés
      6. :) momentán majd megfagyok, úgyhogy elég jól tudna esni. klassz a kép is!

        VálaszTörlés
      7. Doctor Pepper! Nehogy megfázz, gyorsan küldök fénypostán ebből a finom lélekmelegítőből! :):)

        VálaszTörlés
      8. Mmm, kardamom... Fincsi, jöhet! :))

        VálaszTörlés