Egyéb érdekességek...rólam

2010. október 15., péntek

Almás-körtés crumble...



Almás-körtés crumble...



... avagy az angolok egyik remek édessége. Alul csupa gyümölcs, a teteje pedig ropogós, morzsolt tészta. A morzsa gazdagítható olajos magvakkal, zabpehellyel, fűszerekkel, a gyümölcsös rész pedig aszalt gyümölcsökkel, ízesíthető különféle fűszerekkel, esetég rummal, limoncellóval.


Hozzávalók:


a morzsához:


  • 20 dkg tk. tönkölybúza liszt
  • 5 dkg barna cukor vagy nyírfacukor
  • 10 dkg hideg vaj
  • 1 csipet só



a gyümölcsös részhez:



  • 3-4 alma
  • 3-4 körte
  • 0,5 dl narancslé vagy citromlé
  • 1 tk fahéj
  • 2-3 ek méz vagy barna / nyírfacukor
  • 1 púpos ek kukoricaliszt



Elkészítése: 


Előmelegítettem a sütőt 180°C-ra és kivajaztam egy 20x30 cm-es tűzálló tálat.  A körtéket, almákat kimagoztam és kockákra vágtam. Beleszórtam őket a tálba, meglocsoltam narancslével, mézzel és megszórtam fahéjjal és kukoricaliszttel. A kockákra vágott hideg vajat gyorsan elmorzsoltam a liszttel, a cukorral és a sóval. Akkor jó, ha morzsás, darabos lesz a végeredmény! Késes robotgéppel, ha van, érdemes dolgozni, utána pedig egy kicsit kézzel összenyomkodni a tésztát. A morzsát rászórtam a gyümölcsre, betoltam a sütőbe, és nagyjából 30 pecig sütöttem. Langyosan tálaltam vaníliasodóval nyakon öntve.


Ihlet: Stahl Magazin 2010. ősz

6 megjegyzés:

  1. Na ez most pont jó lenne reggelire. :D

    VálaszTörlés
  2. Finom finom finom! :)
    Tökéletes desszert :)

    VálaszTörlés
  3. Éppen azon morfondíroztam, mi legyen azzal a két birsalmával a gyümölcsös kosárban... :D

    VálaszTörlés
  4. Köszi csajok! Tessék kipróbálni, nem fogjátok megbánni! :-)

    VálaszTörlés
  5. Ez finom, en is keszitem sokszor, a birsalmas is isteni :)

    VálaszTörlés